۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
سوئیس پول مجازی ای-کوین را جمع کرد

سوئیس با هدف مبارزه با پول مجازی تقلبی، واحد موسوم به ای-کوین/E-Coin را جمع کرده و سرور آن را خاموش کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ناظر مالی سوئیس - FINMA- اعلام کرد واحد پول مجازی E-Coin که توسط انجمن QUID PRO QUO توسعه یافته، جعلی است و باید بسته شود.

به همین دلیل سرور مرکزی آن به دستور مقامات رسمی خاموش شد. این پول مجازی بر خلاف بیت کوین که روی شبکه بین‌المللی و تحت پروتکل و فناوری Blockchian مدیریت می‌شود، نبوده و یک پول مجازی واقعی نیست و تنها دیتای آن روی شبکه محلی و سرور متعلق به QUID PRO QUO ذخیره می‌شده است.

ناظر مالی فینما همچنین اعلام کرد 3 پول مجازی دیگر که فعالیتی مشابه دارند، اخطار گرفته تا هرچه زودتر سرورهای خود را خاموش کنند.

چند روز پیش چین در اقدامی رسمی علیه بیت کوین این پول مجازی که دارای مجوز رسمی است را تعطیل کرد و اعلام کرد این واحد پولی علیه یوآن چین جلو می رود و باید جلوی توسعه آن گرفته شود.

سوئیسی‌ها نیز به دلیل قوانین سخت گیرانه علیه کاربرانی که فرار مالیاتی از سراسر دنیا به سوی این کشور داشته و پول‌های بعضا غیر قانونی خود را آنجا سرمایه گذاری می‌کنند؛ دچار مشکل در بخش بانکداری خود شده و حالا با توسعه پول مجازی سیستم بانکداری سنتی‌اش به خطر افتاده است و به همین دلیل مانند چین فکر کرده و با پول های مجازی به ظاهر غیر قانونی مبارزه می‌کند.

کانتون Zug در سوئیس قوانین مالیاتی آسانی داشته و به همین دلیل بهشت پول‌های مجازی شده است.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =