ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه در دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل،خواستار تحقیق در خصوص روابط هسته ای کره شمالی و پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری هندی پی تی آی ،'سوشما سوراج' در دیدار با 'رکس تیلرسون' و 'تارو کانو' وزیران امور خارجه آمریکا و ژاپن، با محکوم کردن آزمایشات موشکی پیونگ یانگ اظهار کرد کشورهایی که با این کشور روابط هسته ای دارند، باید مسئولیت وضع موجود را بپذیرند.

کره شمالی هفته گذشته در ادامه آزمایشات موشکی،با پرتاب یک موشک از پیونگ یانگ به شرق، باعث واکنش شدید ژاپن و آمریکا شد.

این بیست و دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی طی چند ماه گذشته و سومین آنها در 17 روز گذشته است.
براساس گزارش سال 2002 مقامات اطلاعاتی آمریکا،پاکستان با انتقال فن آوری غنی سازی بالای اورانیوم به کره شمالی ،تکنولوژی ساخت موشک بالستیک از این کشور دریافت کرده است.

'سوشما سواراج' قرار است فردا (جمعه) درمجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.
حمله غیر مستقیم هند به پاکستان بخشی از رویکرد دهلی نو برای محکوم کردن پاکستان پیش از مطرح شدن مسئله کشمیر توسط نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل است.

'سید اکبر الدین' نماینده دائم هند در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تصمیم پاکستان برای مطرح کردن دوباره مسئله کشمیر در سازمان ملل نشان دهنده دید محدود اسلام آباد است.

هند خواستار حل دوجانبه مسئله کشمیر است و با دخالت و طرح آن در مجامع بین المللی به شدت مخالف است .
بر اساس توافق شیملا که در سال 1972 میلادی میان هند و پاکستان امضا شده است، دهلی نو خواستار حل مسئله کشمیر به صورت دوجانبه شده است.

دهلی نو تاکنون با پیشنهاد میانجی گری امریکا، ترکیه و سازمان ملل برای حل مسئله کشمیر مخالفت کرده است.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =