واحد مرکزی خبر نوشت: پنتاگون اعلام کرد: ایران ضمن اجرای "برجام" در حال گسترش موشک های بالستیک است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ،ژنرال جان هایتون رئیس مرکز فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، ایران قراداد برنامه جامع اقدام مشترک با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان و آلمان را اجرا می کند، اما در عین حال موشک های جدید بالستیک را توسعه می دهد.

ژنرال هایتون گفت: ایران در چارچوب توافق "برجام" که ما امضاء کردیم عمل می کند. اما در عین حال به سرعت در حال آزمایش و گسترش و توسعه موشک های بالستیک است که این نه تنها باعث نگرانی قابل توجه ما بلکه برای سایر متحدان ما نیز نگران کننده است.

وی تاکید کرد: چرا آنها این اقدامات را انجام می دهند؟ آنها برای به چالش کشیدن آمریکا و متحدان ما در آینده اقدام به این کارها می کنند. از اینرو ما باید بدانیم که چگونه به این اقدامات واکنش نشان دهیم.

هایتون افزود: در عین حال توافقی وجود دارد که کشور ما آنرا امضاء کرده است. من معتقدم که وقتی آمریکا قردادی را امضاء می کند،

ما باید به آن پایبند باشیم و این بدان معنی است که طرف مقابل ما نیز باید به آن پایبند باشد. بنابراین وظیفه ما است که بر آن نظارت کنیم و ببینیم آنها در این مسیر حرکت می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    1 0
    عجب آدمای پر رویی هستندا. خوب شماهم هر روز سلاح جدید تولید میکنید برای به چالش کشاندن ما. پس تولید نکنید. مگه فقط شما حق دارید تو دنیا؟