ایرنا نوشت: رسانه های روس به نقل از ژنرال سرگئی روتسکوی، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کردند که حملات تروریست ها به مواضع نیروهای دولتی سوریه در شمال و شمال شرق شهر حماه با هدایت و نظارت آمریکا صورت گرفته است.

روزنامه 'رای الیوم' چاپ لندن روز پنجشنبه نوشت: رسانه های روس به نقل از روتسکوی تاکید کردند که حمله تروریست های مسلح به شهر حماه که هدف آن ، مواضع ارتش سوریه و همچنین نظامیان روسی ناظر بر اجرای آتش بس در منطقه کاهش تنش بود، با اطلاع سازمان اطلاعات آمریکا صورت گرفته است.

ژنرال روس هدف از این حملات را متوقف کردن پیشروی های نیروهای دولتی در شرق دیر الزور و خارج شدن نیروهای روسیه از منطقه کاهش تنش دانست.
گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره روز سه شنبه (28شهریور 96)، عملیات جدیدی را علیه نیروهای دولتی سوریه در ریف شمال شرقی حماه آغاز کردند.

مقام روس، جبهه النصره و گروه های همپیمان آن را به عدم تمایل به اجرای توافق های آتش بس در سوریه متهم کرد.

روتسکوی افزود : در یک عملیات که داخل منطقه کاهش تنش در ادلب انجام شد 850 فرد مسلح کشته وسه نظامی روس نیز زخمی شدند.

حملات جدید تروریست ها به حماه پس از آن صورت می گیرد که 'هیأت تحریر الشام' (ائتلاف مخالفان مسلح سوری) با نتایج ششمین دور نشست صلح سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان و تصمیم برای ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در استان ادلب و بخش هایی از استان های حلب، لاذقیه و حماه مخالفت و اعلام کرد که به نبرد ادامه خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =