ایسنا نوشت: مستند «رویاهای دم صبح» در اولین اکران گسترده خارجی خود در سینماهای فرانسه به روی پرده رفته که با تمجید رسانه‌های این کشور همراه شده است.

«رویاهای دم صبح» به کارگردانی و نویسندگی مهرداد اسکویی از تاریخ ۲۰ سپتامبر در بیش از ۷۰ سالن سینمایی کشور فرانسه به روی پرده رفته است و گفته می‌شود از سوی رادیو، تلویزیون و مطبوعات فرانسه به عنوان یکی از پنج فیلم برتر در اکران شناخته شد.

از مهمترین فیلم‌هایی که هم‌اکنون در سینماهای فرانسه در حال نمایش است می‌توان به «بی‌عشق» ساخته «آندری زویاگینتسف» کارگردان مطرح روس اشاره کرد که امسال در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

مستند «رویاهای دم صبح» اولین حضور خارجی خود را روز ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و جایزه عفو بین‌المللی را از آن خود کرد. این فیلم در ادامه حضور خود در جشنواره‌های بین‌المللی توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا به‌عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند و در جشنواره‌های ملبورن،‌ جشنواره مستند «کمدن» در نیوجرسی آمریکا، جشنواره روزیخ، شیکاگو، جشنواره فیلم لهستان و همچنین جشنواره معتبر مستند کوپنهاگ دانمارک نیز به روی پرده رفت.

این مستند ایرانی پیش از این و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ به صورت محدود در سینماهای آمریکا اکران شده بود.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =