شب خاطره شهید "محمدسعید توفیقی" در سنندج برگزار شد

به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، شب خاطره شهید "محمدسعید توفیقی" در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در مراسم شب خاطره شهید حاج محمدسعید توفیقی که با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشور و استان کردستان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک یاد کردن از شهدای ایران آن هم شهدای کردستان یکی از نیازهای و وظایف اصلی متولیان فرهنگی در این استان است که در کنار زنده نگهداشتن نام و خاطر آنان نیازهای حوزه الگوسازی نسل امروز را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد در کردستان در شرایطی به دفاع از اسلام و انقلاب به پا خواستند که این دیار از دو جبهه گروهک‌های ضدانقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفته بود.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه رزمندگان در این استان با رشادتی مثال‌زدنی هم استان را از وجود ضد انقلاب پاک کردند و هم در جبهه مبارزه با رژیم بعث عراق جانفشانی کردند، تصریح کرد: بدون شک اگر جانفشانی و رشادت‌های شهدای مهاجر و انصار نبود امروز شاهد امنیت در کشور نبودیم.

مرادی اظهار کرد: به دلیل این این اهمیت است که حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خود را موظف می‌داند به مناسبت‌های مختلف مراسم شب و شعر و خاطره را برای سرداران شهید برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی در برابر ادای دین به شهید حاج توفیقی به چند دلیل دوچندان است، اذعان کرد: چرا که این شهید والامقام دستی بر آتش هنر داشتند و قبل از ورود به سازمان پیشمرگان مسلمان کرد یک هنرمند نقاش بود و آثاری از ایشان به یادگار مانده است.

رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: با همین روحیه هنرمندانه و عاشقانه بود که اسلحه بر دوش گرفت و برای نهادینه کردن امنیت پایدار در این استان از جان خود مایه گذاشت و افتخاری برای مردم کردستان شد.

وی با تاکید بر اینکه کردستان از دو بعد دارای اهمیت است، گفت: جای جای کردستان آغشته به خون شهدای گرانقدری است که با مجاهدت‌های خویش وفاداری را به نمایش گذاشتند.

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: این استان به لحاظ فرهنگ و هنر از جایگاه خاصی برخوردار است دو بستری که اگر بدانیم و دقت کنیم گنجینه ارزشمندی برای توسعه فرهنگی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در کنار تمام فعالیت‌های هنری و فرهنگی به ادبیات پایداری نگاه ویژه دارد و این بخش را طی چند سال‌ اخیر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در نظر گرفته است.

مرادی با اشاره به چاپ چند عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط حوزه هنری کردستان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: به شکل جدی دنبال آن هستیم که نخبگان فرهنگ و هنر تشویق و ترغیب کنیم که در کنار تولید آثار فاخر گامی هر چند کوچک در جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن تاریخ دفاع مقدس در منطقه برداریم.

رئیس حوزه هنری کردستان از حمایت‌های فرمانده سپاه بیت‌المقدس سردار رجبی تقدیر کرد و گفت: خاطرات برادران شهید نمکی توسط مجموعه سپاه بیت‌المقدس تدوین شده بسیار کتاب ارزشمند و شایسته تقدیر است.

در این مراسم فیلمی مستند از زندگی آن شهید که توسط حوزه هنری استان کردستان تهیه شده بود نیز پخش شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =