۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
شعرهای عاشورایی به زبان انگلیسی

مؤسسه کتابشناسی شیعه، کتاب شعرهای عاشورایی را به زبان انگلیسی را منتشر کرد که این کتاب حاصل حداقل ۸ سال مطالعه و جستجو در منابع انگلیسی و پژوهشهای میدانی است.

به گزارش خبرآنلاین کتاب شعرهای عاشورایی به زبان انگلیسی تألیف آقای دکتر محمدرضا فخرروحانی - که خود را خادم خدام الامام حسین علیه السلام می داند - حاصل حداقل ۸ سال مطالعه و جستجو در منابع انگلیسی و پژوهشهای میدانی است. جلد اول این کتاب در سال ۲۰۰۷ میلادی از سوی حرم مطهر حضرت امام حسین عليه السلام در کربلا منتشر شد. در سال ۱۳۹۰ شمسی، ۲۰۱۱، جلد اول آن در ویراست دوم/ به همراه جلد دوم آن مشترکاً ازسوی حرم مطهر حضرت امام حسین عليه السلام و جامعة المصطفی العالمیه نشر یافت.

در این دو جلد اشعار انگلیسی درباره امام حسین عليه السلام و واقعه کربلا نقل و شرح شده اند. جالت توجه اینکه تعدادی از این شعرا مسیحی و هندو بوده¬اند. مجلّد اوّل شامل اشعاری از شاعران مختلف و مجلد دوم، شامل سه منظومه از میر انیس شاعر شیعی است. در هر جلد، پس از نقل اصل شعر، توضیحات کافی پیرامون متن اشعار آمده است.

مجلد اول، ۱۰۳ صفحه و مجلد دوم، ۱۴۳ صفحه دارد. دو جلد کتاب فوق گامهایی اولیه در جهت نهادینه کردن ادبیات عاشورایی به زبان انگلیسی است که به لطف خداوند و با عنایت حضرات ائمه معصومین عليهم السلام، توسط مؤلف همچنان در جریان است، چنانکه مجلد سوم در مرحله تدوین نهایی قرار دارد.

در صورتی که خوانندگان محترم اطلاعاتی سودمند در این باره دارند به آدرس ایمیل abumahdi۱۰۶۱@gmail.com به مؤلف اطلاع دهند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =