یکسال پس از پیش بینی افزایش تقاضا ، نفت در سه ماهه آخرسال جاری میلادی به سودآوری رسید؛البته ترس ترکیه از توقف صادرات نفت کردستان در حالی که این منطقه رای به استقلال از عراق داد،تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرآنلاین، معاملات آتی نفت در نیویورک کمی تغییر کرده است و به بالاتر از 9 درصد در سپتامبر رسیده است.

اوپک و سازمان بین المللی انرژی در این ماه پیش بینی کرده بود که تقاضا افزایش می یابد.نشانه ها از افزایش تقاضا در بازار ممکن است بیشتر شود.

مقامات عراقی روز پنج شنبه اعلام کردند که ترکیه با مذاکره برای افزایش صادرات نفت خام کردستان موافقت کرده است.این اتفاق می تواند محموله های نفت را از منطقه کردستان در هفته بعد از اعلام رای استقلال از عراق، متوقف کند.

نفت این هفته در بازار جان گرفت و نشان داد که مازاد عرضه نفت خام در بازار رو به کاهش است.در حالی که موسسات معتبر تحقیقاتی از احتمال فشار عرضه تا سال 2018 خبر می دادند،اوپک و روسیه از توافق برای کاهش تولید خبر دادند و  متحدان آنها خواست برای پایان یافتن این موضوع همراهی کنند.

در همین حال، تولیدکنندگان نفت آمریکا هم پس از طوفان ماه قبل به تولید بازگشتند.

تحلیلگران نفتی می گویند تقاضا برای نفت در بازار افزایش خواهد یافت و انتظار می رود که تولیدکننده های نفت آمریکا هم بعد از پایان آثار طوفان هاروی تولید خود را افزایش دهند.به گفته آنان این نشانه ها حکایت از آن دارد که محدودیت تولید نفت  برداشته خواهد شد.

قیمت نفت وست تکزاس اینترمدیت که برای تحویل در ماه نوامبر 51 دلار و 54 سنت معامله شده بود، 2 سنت در هر بشکه افزایش یافت.هرچند حجم کل معامله 32 سنت کمتر از میانگین 100 روزه بود،اما این قیمت ها  که رو به کاهش بود،در روز پنج شنبه مجددا رو به افزایش گذاشت و 12 درصد بیشتر شد.

برای نفت برنت در ماه نوامبر هم این افزایش در روز جمعه به میزان 2 درصد و یا 14 سنت به ثبت رسید و هر بشکه نفت برنت برای تحویل نوامبر 57 دلار و 55 سنت معامله شد.این قیمت ها برای ماه آینده 10 درصد و در این ماه به میزان 20 درصد افزایش قیمت داشته اند.

سازمان بین المللی انرژی در گزارشی که این ماه منتشر کرد نوشت که تقاضا برای نفت جهانی در سال جاری بیش از سال 2015 خواهد بود..همچنین اوپک نیز در گزارش جداگانه ای پیش بینی های خود را از میزان تقاضا برای نفت خام در سال آینده افزایش داده  به خصوص براساس افزایش تقاضا از سوی اروپا و چین.

تولیدکننده های نفت شیل و نفت صخره ای هم که سود کمتری را از تولید نفت در سال جاری بدست آورده اند، به دنبال افزایش تقاضا در بازارنفت به بیش از 50 دلار در هر بشکه،سرمایه گذاری های خود را  افزایش داده اند.

ایرلاین های بزرگ مثل لوفت هانزا و قطر ایرویز در حال اماده شدندن برای قطح سرویس های خود به کردستان بعد از آنکه  این کشور روز دوشنبه اعلام استقلال کرد،هستند که این موضوع هم می تواند بربازار نفت تاثیر بگذارد.

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =