مهر نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان باتاکید براینکه داعش به پایان خود رسیده است، گفت: داعش در حال حاضر به دنبال افرادی برای انجام حملات انتحاری است تا بتواند شکست در سوریه را به تأخیر بیندازد.

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورای حسینی(ع) خواستار حفظ ثبات سیاسی لبنان و آرامش موجود شد و تصریح کرد: اداره کشور با تشنج یا دشمنی با یکدیگر به پیش نمی‌رود. همانگونه که پیش از این در قضیه انتخابات توانستیم اختلافات را حل کنیم، هنوز هم می‌توان اختلاف سلیقه‌ها و تضادها را حل و فصل کرد و مصلحت لبنان در دوری از هر گونه درگیری در سطح ملی است.

نصرالله ادامه داد: این حرف را از روی ضعف یا ترس یا نگرانی به زبان نمی‌آورم، حزب‌الله امروز در قوی‌ترین شرایط قرار دارد و حتی رژیم صهیونیستی هم می‌گوید که حزب الله دومین ارتش منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد که طرف‌های مختلف به خصوص عربستان، در فکر کشاندن لبنان به اختلافات و درگیری داخلی و منطقه‌ای نباشند.

نصرالله با بیان اینکه نظر ما ادامه یافتن دولت فعلی لبنان است تا اینکه انتخابات در چارچوب همکاری‌های مثبت برگزار شود، گفت: سخن حزب‌الله همان سخن «نبیه بری» است و انتخابات برگزار خواهد شد و مجلس نمایندگان تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره آزادسازی کامل منطقه «الجرود» و بزرگداشت کشته شدگان ارتش لبنان، عنوان کرد: تهدید تروریستی پس از آزادسازی «الجرود» کاهش پیدا کرده، اما پایان نیافته است. پایگاه های لجستیکی برای آغاز عملیات‌های تروریستی در شهرها و شهرک‌ها منهدم شده است و با وجود سخنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در لبنان، مشتاقم بگویم که لبنان از امن‌ترین کشورهای جهان و امن‌تر از آمریکا است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به مسئله آوارگان اظهار داشت: در لبنان همه درباره معضل آوارگان اتفاق نظر دارند، مصلحت آوارگان سوری در این است که به کشورشان بازگردند.

نصرالله خطاب به آوارگان سوری گفت: منفعت شما در این است که به کشورتان و زندگی اصلی‌تان بازگردید، فلسطینی‌ها را ببینید که در تلاش برای بازگشت به کشورشان هستند؛ مصلحت شما در این است که به آبادی کشورتان بپردازید.

وی در ادامه تاکید کرد که هیچکس حق ندارد که آوارگان سوری را وسیله‌ ای برای تبلیغات انتخاباتی خود قرار دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خطاب به مسئولان لبنانی تصریح کرد که نباید در مسأله مربوط به جاسوسی رژیم صهیونیستی و دستگاه های شنود و دوربین‌های بمب‌گذاری شده با تساهل رفتار کنند. اگر مسأله نفوذ و جاسوسی رژیم صهیونیستی از راه سیاسی حل نشود ما برای حل این مسأله دنبال راه های دیگر خواهیم رفت؛ دوربین‌های بمب‌گذاری شده و دستگاههای شنود آیا زیر پا گذاشتن قطعنامه 1701 نیست؟

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از اینکه داعش در سوریه شکست خورده نگران شده است، تصریح کرد: ما توانستیم توطئه داعش را که محصول رژیم صهیونیستی بود و از سوی قدرت‌های منطقه‌ای برای تجزیه منطقه حمایت می‌شد را خنثی کنیم.

نصرالله در ادامه با اشاره به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: آنها پس از شکست طرح داعش، به پروژه تجزیه منطقه بازگشتند و اولین آن را نیز از کردستان عراق آغاز کردند.

وی ادامه داد: مسئله مربوط به همه‌پرسی یا حق تعیین سرنوشت نیست؛ بلکه به تجزیه منطقه بر اساس نژاد مربوط می‌شود و آنچه که در کردستان عراق می‌گذرد، تمام منطقه را تهدید می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه تنها حامی جدایی این منطقه از عراق رژیم صهیونیستی است، افزود: درباره موضع آمریکا درباره جدایی اقلیم کردستان، نباید به آنها اعتماد کرد، صداهایی در آمریکا وجود دارد که از جدایی کردستان عراق حمایت می‌کنند.

نصرالله در ادامه با اشاره به سیاست های عربستان سعودی تصریح کرد: حاکمان عربستان در رأس پروژه ضد مقاومت قرار دارند.

وی در ادامه خطاب به حاکمان سعودی گفت: به زودی جدایی کردستان از عراق، به عربستان می‌رسد و موجب تجزیه این کشور می‌شود، عربستان بهتر از هر کشور دیگری شرایط تجزیه شدن را دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اگر منطقه تجزیه شود، کشورهایی که از پس آن به وجود می‌آیند برای ده ها سال با یکدیگر به جنگ خواهند پرداخت، افزود: جنگ‌های داخلی شکل خواهد گرفت که وسعت آن را فقط خدا می‌داند.

نصرالله در پایان تاکید کرد: مشکل با مردم کرد نیست، بلکه با سیاستمداران کرد است که پروژه ها و منافع خاص خودشان را دارند و رهبران کرد هنگامی که ببینند کشورهای عربی و اسلامی در مخالفت با تجزیه بسیار جدی هستند، به زودی به گفتگو باز می گردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =