تهدیدات زیستی و بیولوژیک از موضوعات اولویت دار در پدافند غیرعامل هستند

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرزگفت: تهدیدات زیستی و بیولوژیک از موضوعات اولویت دار در پدافند غیرعامل هستند.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، شهاب الدین حسینی با بیان ابن مطلب در جلسه شورای پدافند غیر عامل
با اشاره به اینکه تهدید زیستی در دستور کار پدافند غیر عامل است، اظهار داشت : بیوتروریسم به عنوان یک تهدید زیر ساختی در بخش تهدیدات زیستی با هدف به زانو درآوردن کشورهای مختلف در دستور کار برنامه‎ریزان آن قرار دارد.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری البرز اضافه کرد: در بیوتروریسم با انتشار عوامل بیماری‎های انسانی، دامی و آفات نباتی در کشورهای هدف از جمله کشور ایران علاوه بر تحمیل هزینه‎های سرسام‎آور به هر کشور زیرساخت‎های آن در کشور در حوزه‎های مختلفی از جمله حوزه سلامت و درمان تهدید می‎شود.
تهدیدها با فراخور زمان پیچیده‌ و متنوع می‌شوند
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز بابیان اینکه حوزه و سطح تهدیدات امروزه متنوع و ‌پیچیده است، تأکید کرد: باید با شناخت و انجام اقدامات متناسب، کشور را در برابر انواع تهدیدات مصون‌سازی کرد و برای تحقق این هدف، آموزش و گفتمان سازی و تبدیل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل به فرهنگ و باور عمومی ‌نقش اساسی دارد.
حسینی تصریح کرد: تحقق اهداف پدافند غیرعامل، در سایه تعامل، همفکری و همکاری بخش‌های مختلف حاصل خواهد شد و باید عرصه ایجاد ‌شود که تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان شناسایی و در راستای اهداف پدافند غیرعامل به کار گرفته ‌شود.
وی افزود: اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل اقتضا می‌کند که در طرح‌ها و برنامه‌های گذشته توقف نکنیم و ‌برای شرایط و مقتضیات حاضر و حتی توجه به تحولات و تغییرات آینده، ایده‌ها و پیشنهادها و طرح در برنامه‌های جدید ‌تدوین و اجرایی شود.
مقابله با تهدیدات، زیستی و بیولوژیک از اولویت‎ خاصی در پدافند غیر عامل برخوردارهستند
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرزگفت: تهدیدات زیستی و بیولوژیک از موضوعات اولویت دار در پدافند غیرعامل هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، شهاب الدین حسینی با بیان ابن مطلب در جلسه رابطین دستگاههای اجرایی پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه رصد تهدیدات زیستی همواره در دستور کار پدافند غیر عامل است، اظهار داشت : بیوتروریسم به عنوان یک تهدید زیر ساختی در بخش تهدیدات زیستی با هدف به زانو درآوردن کشورهای مختلف در دستور کار برنامه‎ریزان آن قرار دارد.
وی افزود: در این راستا مبارزه جدی و قاطع با قاچاق کالا ، استفاده از کالاهای تولید داخل و قرنطینه اقلام ضروری وارداتی، آسیبهای ناشی از تهدیدات زیستی و بیولوژیک را به حداقل میرساند.
تهدیدها با فراخور زمان پیچیده‌ و متنوع می‌شوند
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری البرز تأکید کرد: باید با شناخت و انجام اقدامات متناسب، استان را در برابر انواع تهدیدات مصون‌سازی کرد و برای تحقق این هدف، آموزش و گفتمان سازی و تبدیل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل به فرهنگ و باور عمومی ‌نقش اساسی دارد.
حسینی تصریح کرد: تحقق اهداف پدافند غیرعامل، در سایه تعامل، همفکری و همکاری و هم افزایی بخش‌های مختلف حاصل خواهد شد و باید عرصه ایجاد ‌شود که تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان شناسایی و در راستای اهداف پدافند غیرعامل به کار گرفته ‌شود.
وی افزود: اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل اقتضا می‌کند که در طرح‌ها و برنامه‌های گذشته توقف نکنیم و ‌برای شرایط و مقتضیات حاضر و حتی توجه به تحولات و تغییرات آینده، ایده‌ها و پیشنهادها و طرح های علمی و کاربردی در برنامه‌های جدید ‌تدوین و پیگیری شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =