توسعه متوازن هدایت تحصیلی دانش آموزان/  افزایش مهارت آموزی ، کارآفرینی و اشتغال زایی در هنرستانها

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از هنرستان های شهرستان خرم آباد بر توسعه متوازن هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد و گفت : هدایت دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که امکان مهارت آموزی و اشتغال بهتری داشته و مورد نیاز جامعه هستند ، از جمله سیاست های راهبردی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود : هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش باید به دنبال مهارت آموزی ، کارآفرینی و اشتغال زایی هنرجویان باشند .

وی تولیدی کردن هنرستان ها را ابزاری موثر در ترغیب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و مهارتی عنوان کرد و افزود : رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش به دلیل کاربردی بودن و نیازی که بازار کار به این رشته ها دارد ، فرصت بهتری را برای ورود به بازار کار دارند و باید تلاش شود ،دانش آموزان گرایش بیشتری نسبت به این رشته ها پیدا کنند.

دریکوند تجهیز هنرستانها و توجه به رشته های فنی و مهارتی را مطالبه رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری عنوان کرد و ادامه داد: تجهیز هنرستانها از جمله مواردی است که با مشارکت بنیادهای خیریه همچون بنیاد برکت در آینده نزدیک انجام خواهد شد .

وی ادامه داد : وزارت آموزش و پرورش هم اعتبارات خوبی برای تجهیز هنرستانها در نظر گرفته که در آینده نزدیک عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

دریکوند در ادامه این بازدیدها پای صحبت های هنرجویان و هنرآموزان این هنرستانها نشست و از نزدیک نظرات ، خواست ها و مطالبات آنها را جویا شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =