سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه نشست خبری خود، توضیحاتی درباره حضور احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی، متهم تیم مذاکرات هسته‌ای و پرونده مداحان داد.

به گزارش خبرآنلاین در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه، خبرنگاری از پرونده حمید بقایی سئوال کرد و اینکه آقای احمدی نژاد می تواند در دادگاه او باشد؟ اژه ای گفت: علنی یا غیر علنی بودن دادگاه بر اساس استدلال قاضی است و اگر دادگاه علنی باشد، می توانند شرکت کنند.

سئوالی درباره سخنان جدید و نامه محمود احمدی نژاد به رئیس قوه قضاییه پرسیده شد. اژه ای گفت: نامه ای که نوشته شده در وقت خودش جواب داده می شود.

خبرنگاری پرسید پرونده مداحان چه شد؟ سخنگوی قوه قضاییه گفت: این افراد با قرار آزاد هستند. هنوز کیفرخواست صادر نشده است. این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت بوده و الان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران رفته. سه نوع اشخاص در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه می شود. اول کسانی که روحانی هستند، دوم کسانی که ملبس هستند ولو روحانی نباشند، سوم پرونده ای که در آن، متهمان برخی روحانی و برخی غیر روحانی هستند. حتی در ماده 13 آیین نامه دادگاه ویژه روحانیت، عنوان شده دادسرای ویژه می تواند پرونده را به دادگستری بفرستد.

او گفت: اتهام این اشخاص، اجمالا امنیتی نیست ولی نمی توانم اتهام آنها را اعلام کنم.

سئوالی درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد عنوان شد که او از کار معلق شده مطرح شد. اژه ای گفت: یک دستور موقت برای توقف کار در این باره صادر شده است تا رسیدگی ماهوی شود. الان دیوان عدالت اداری در مرحله استعلام از مراکزی است که باید اظهارنظر کنند و در صورت رسیدن پاسخ استعلام، رای نهایی صادر خواهد شد.

 

سئوالی درباره متهم دستگیر شده تیم مذاکرات هسته ای عنوان شد. سخنگوی دستگاه قضایی گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین، دوتابعیتی ایرانی-کانادایی بوده و از جمله کسانی بوده که به جاسوسی و به ارائه اطلاعات به بیگانگان متهم شده بود و با دو سرویس هم مرتبط بوده است. دادگاه او را به 5 سال حبس متهم کرده بود که دادگاه تجدیدنظر هم حکم را قطعی تایید کرد. ایشان پرونده دیگری درباره فساد مالی دارد که در آن پرونده قرار وثیقه صادر شده است. این پرونده در مرحله رسیدگی است . کیفرخواست صادر نشده است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =