واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور آمریکا دولت های پیشین را مقصر مشکلات کنونی آمریکا در کره شمالی و خاورمیانه دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دولت های پیشین آمریکا را به کم کاری در حل و فصل مشکلات مربوط به کره شمالی و منطقه خاورمیانه متهم کرد.
ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی بی ان گفت: به مدت تقریبا 30 سال و در دوران فعالیت چندین دولت آمریکا کار مناسبی در مورد کره شمالی صورت نگرفت.

اگر به دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون نگاه کنید می بینید که وی میلیاردها دلار به کره شمالی پرداخت کرد و میلیاردها دلار بیش از آنچه قبلا به این کشور داده می شد به آنها داد اما از همان روزی که توافق امضا شد رهبر کره شمالی به مدت چند سال هیچ تغییری نکرد و رفتار وی مانند گذشته باقی ماند.

به موضوع کره شمالی باید 25 سال قبل رسیدگی می شد.
باید 10 سال قبل رسیدگی می شد یا دست کم در دوره اوباما به آن رسیدگی می شد. حقیقت اینست که من به عنوان رئیس جمهور شرایط در هم ریخته ای را تحویل گرفتم.

من در خاورمیانه هم وضع واقعا بد و به هم ریخته ای تحویل گرفتم. اما شما می بینید که ما با داعش چه برخورد موفقی داریم و به طور کلی عملکرد خوبی داریم. اما اگر تصمیم گیری بر عهده من بود هرگز جنگ عراق را آغاز نمی کردم. این اشتباهی بزرگ و شاید بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا بود زیرا مانند انداختن سنگ در لانه زنبورها بود. اما با این همه اوباما نباید به آن شکل نیروهای آمریکایی را از عراق خارج می کرد زیرا زمینه شکل گیری داعش از آنجا و با ایجاد خلاء در عراق فراهم شد. ما ارتش بسیار خوبی داریم. ما در زمینه سفارش تجهیزات و امکانات نظامی جدید رکورد تازه ای ثبت خواهیم کرد. شما بودجه را دیدید که به تازگی اعلام شد و حدود 800 میلیارد دلار به تقویت ارتش اختصاص یافته است. ما باید ارتشی بسیار قدرتمند داشته باشیم. اکنون تقریبا بیش از هر زمان دیگر به ارتش قدرتمند نیاز داریم. بسیاری از نیروهای ارتش ما افراد بسیار خوبی هستند که برای کشور خود کار می کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =