خانه ملت گزارش داد:۷۰ نماینده مجلس برای رسیدگی به عدم اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی به هیئت رئیسه مجلس نامه نوشتند.

محمد مهدی مفتح  سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  درباره وضعیت بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی گفت:در بودجه سال 96 مصوبه ای در مجلس برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از 100میلیون تومان تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:براساس مصوبه مذکور در صورتی که بدهکاران بانکی  اصل وام معوق خود را تسویه کنند بانک ها براساس قانون مجلس موظفند سود و جرایم دیرکرد وام را ببخشند البته اگر میزان وام کمتر از 100 میلیون تومان باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:منابع لازم برای بخشش سود وام های بانکی کمتر از 100 میلیون تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی های خارجی بانک مرکزی پرداخت می شود و جرایم دیرکرد وام ها نیز بخشیده می شود.

مفتح در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:متاسفانه بانک ها قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی را اجرا نمی کنند البته در این راستا به بانک مرکزی و بانک ها دیگر چندین بار تذکر داده شده است.

وی افزود:براساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تقاضایی در رابطه با عدم اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام ها بانکی کمتر از 100 میلیون تومان توسط بانک ها به امضای 70 نماینده مجلس رسیده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده تا رفتار بانک مرکزی در این خصوص مورد بررسی کمیسیون ذی ربط در مجلس قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس باید گزارش کمیسیون مربوطه درباره عدم اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از 100 میلیون تومان در صحن علنی قرائت تا به قوه قضائیه ارسال شود البته مذاکراتی با مسئولان پارلمانی بانک مرکزی قبل از تدوین درخواست مذکور صورت گرفته بود تا در نشستی موضوع بررسی شود که این جلسه برگزار نشد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفي ف IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 0
    در مورد بانكها كلا حرفي نميشه بزني. به نظرم اين بانكداري كه ما تو ايران داريم تو جهنمم پيدا نميشه. فقط براي مثال ميگم بنده يك وام 20 ميليون توماني گرفتم از بانك مهر اقتصاد 5 ساله كه مقرر شد 38 ميليون بازپرداخت كنم. الان 3 ماه باقيمانده و حدود 2 ميليون معوق دارم. حساب كردم 38 ميليون تومن رو دادم با جريمه ديركرد. يعني هر چي پول بدم بابت جريمه ديركرد هست هفته اي نيست كه از خود بانك زنگ نزنن و با بد دهني و بدترين الفاظ منو تهديد نكنن كه معوقاتتو بيا بده. بعد مراجع عزير ميگن مردم جريمه ديركرد ندن؟ از زنگ زدن به ضامنين و بعد برگشت زدن چك به مقدار 100 ميليون تومن براي فقط 2 ميليون و نامه كسر از حقوق گرفته تا زنگ زدن به منزل پدري و هر كاري كه بگيد انجام دادن فقط براي دو ميليون معوق ......
  • مانی A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    8 0
    امیدوارم نماینده های محترم مجلس به جد پیگیر بخشش سود باشن چون بانک مرکری چندین مرتبه شانه خالی کردن اجرای بخشش سود تا 100 میلیون را
  • جواد A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    1 0
    با سلام با تشکر از نماینده های مردم که حداقل برای یکبار هم که شده یک طرح رو به نفع مردم مصوب کردند امید است که با پیگیری مکرر این طرح به نحو احسن اجرایی بشه و در این وقت باقی مانده مروم بتونن از مزایای این طرح استفاده کنند