۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

بیست و هفتمین اجلاس دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در شهر کارینز کشور استرالیا در حالی آغاز بکار کرد که در مراسم آغاز بکار این نشست از کسب رتبه اول گمرک ایران در مبارزه با قاچاق انواع مواد مخدر تقدیر و تشکر ویژه بعمل آمد .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران ، این نشست ازروز چهارشنبه به مدت سه روز در شهر كارينز كشور استراليا در حال برگزاری است و ضمن ارايه گزارش  بخشهای مختلف منطقه ای سازمان جهاني گمرك  برنامه های توسعه تعاملات منطقه ای و بين المللی گمرك درسال 2018-2020 مورد بحث و بررسی قرار می گيرد. 

كارشناسان ارشد دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در گزارش فصلی خود در بيست و هفتمين اجلاس رابطين منطقه ای سازمان جهانی گمرك،به عملکرد گمرک ایران در مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله قاچاق مواد مخدر و انواع پیش سازهای صنعتی و همچنین قاچاق انواع کالا و انسان و تقلبات تجاری اشاره و ضمن ارايه آمار تحليلی وتجزيه و تحليل اطلاعات از اقدامات و كشفيات گمرك جمهوری اسلامي ايران در جهت مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر كه منجر به كسب رتبه اول در كشفيات قاچاق مواد مخدر شده است ، تقدير و تشكر کردند.

این گزارش حاکی است ، مديركل دفترهمكاری های  بين الملل به عنوان نماينده  گمرك كشورمان در اجلاس مذكور حضور دارد.

بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران موفق شده است تا پایان ماه سپتامبر سال 2017 ، 288 مورد عملیات کشف مواد مخدر را با موفقیت انجام دهد که در مقایسه با سایر گمرکات بالاترین امتیاز را کسب کرده و  بهترین عملکرد را داشته است.

بر اساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهانی گمرک ، گمرک ایران توانسته است پروژه گمرک الکترونیک را با موفقیت پیاده سازی کند و این اقدام نقش مهمی در مبارزه با قاچاق و تخلفات ایفا کرده است.

هم اکنون اطلاعات کالاهایی که به کشور وارد می شود به صورت هوشمند با بارنامه الکترونیک ، مانیفست الکترونیک ، فاکتور الکترونیک ، عدل بندی الکترونیک ، اظهار الکترونیک ، گواهی مبدا ، قبض انبار الکترونیک و مجوزهای الکترونیکی سازمان های همکار گمرک در ایران تطبیق و در صورت هر گونه مغایرت سامانه جامع گمرکی به صورت خودکار  از ادامه مراحل انجام تشریفات گمرکی جلوگیری می کند. رصد صد در صدی کالاهای ورودی با سامانه های پیشرفته گمرک الکترونیک یکی از مهم ترین موفقیت های گمرک ایران در سال 2017 بوده است. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =