۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ در واکنش به گزارشی در شبکه "ان بی سی" آمریکا هشدار داده که اجازه پخش برنامه‌های این شبکه و شبکه‌هایی که به گفته او اخبار جعلی درباره‌اش منتشر می‌کنند را به چالش خواهد کشید.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا پیشتر گزارش داده بود، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در دیدار با مقامات ارشد نظامی کشورش خواهان ۱۰ برابر شدن تعداد سلاح‌های هسته‌ای کشورش شده بود، بدون آنکه از پیامدهای مالی، نظامی و بین‌المللی درخواستش اطلاع درستی داشته باشد.

اما ترامپ نه فقط گزارش را تکذیب کرده که در شبکه توییتر به طور تلویحی تهدید کرده پروانه پخش برنامه‌های ان‌بی‌سی و رسانه‌هایی که به گفته او اخبار جعلی منتشر می‌کنند، به چالش می‌کشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درخواست اتمی نسبت داده شده به خودش را ساختگی خواند و گفت: ژنرال‌ها می‌توانند به شما بگویند که این گزارش‌ها جعلی هستند. این رسانه‌ها منابعی دارند که به نظر من اصلا وجود ندارند. منابع‌شان هم ساختگی هستند.

دونالد ترامپ که در کاخ سفید در یک نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت که گسترش زرادخانه هسته‌ای آمریکا را غیرضروری می‌داند، اما این زرادخانه باید مدرنیزه و بازسازی شود.

او گفت: ما الان سلاح‌های هسته‌ای زیای داریم. من می‌خواهم این سلاح‌ها در شرایط عالی و به شکل بی‌عیب و نقصی نگه داشته شوند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هم گزارش شبکه ان‌بی‌سی را کاملا اشتباه و غیرمسؤولانه خواند و کاملا آن را تکذیب کرد.

تنش بین ان‌بی‌سی و دونالد ترامپ در روزهای اخیر بالا گرفته است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی، به تازگی گزارش داده بود که تیلرسون پشت سر دونالد ترامپ، او را "ابله" خوانده بود. فردای انتشار این گزارش، تیلرسون یک جلسه خبری گذاشت و به سوال‌های گوناگون خبرنگاران پاسخ داد به جز اینکه آیا واقعا چنین اظهارنظر تندی درباره رئیس جمهوری کرده یا نه.

مجله فوربز با ترامپ به تازگی گفت‌وگویی انجام داده و از جمله درباره همین موضوع از او پرسیده است.

ترامپ در پاسخ همان جواب همیشگی‌اش را داده که اینها به نظرش "خبر دروغند" اما در عین حال گفته: اگر واقعا گفته باشد، باید یک آزمون هوش بین ما برگزار شود. بعد خواهم گفت چه کسی برنده می‌شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    1 1
    خنده دار بود. می گه من می خوام این سلاح ها در شرایط عالی و بی عیب و نقصی نگه داری شوند. شاید می خواید برای سلاح های اتمی هتل بسازه.