تسنیم نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفت که رفتار ایران پس از توافق هسته‌ای بدتر شده است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، "پل رایان" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفت که ما نیازمند استراتژی فراگیری در قبال ایران هستیم که در حال حاضر آن را نداریم.

در حالی که پیش بینی می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز یکشنبه 15 اکتبر خود توافق هسته‌ای با ایران را تایید نکند، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی تاکید کرد: آمریکا باید به جای خروج از توافق هسته‌ای، مفاد این توافق را به طور سختگیرانه‌ای اجرا کند.

وی در ادامه افزود: گرچه این توافق نواقصی دارد ولی من بر این باورم که ما باید آن را اجرا کنیم.

اد رویس افزود: تصمیم ترامپ هر چه باشد، وی باید به طور کامل درباره علت تصمیمش توضیح دهد. او باید توضیح دهد که معنای تصمیمش چیست. امیدوارم رئیس جمهور یک مسیر منطقی را برای مواجهه با طیف کامل تهدیدات ایران تعریف کند.

علی رغم آنکه اد رویس معتقد است که آمریکا باید در توافق هسته‌ای ایران باقی بماند ولی به شدت از دولت اوباما به خاطر دستیابی به یک توافق ناقص بر اساس قمار با ایران انتقاد کرد و گفت: گرچه توافق هسته‌ای توانایی‌های ایران برای تولید مواد هسته‌ای را محدود کرده ولی این محدودیت‌ها در کمتر از 10 سال برداشته خواهد شد و ایران همچنان قابلیت غنی سازی صنعتی را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: عدم تمایل بازرسان بین المللی برای درخواست دسترسی به تاسیسات نظامی ایران به این معناست که ما واقعا نمی دانیم گستردگی فعالیت‌های نظامی مخفی ایران تا چه حدی است و آیا ایران در حال تلاش برای طراحی و تولید کلاهک هسته‌ای است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تاکید کرد: برای اجرای توافق هسته‌ای، آمریکا باید با متحدانش همکاری کند تا مطمئن شود که بازرسان بین المللی دسترسی بهتری به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشند.

اد رویس خواستار یک راهبرد جامع برای مقابله با سایر فعالیت‌های ایران از جمله حمایت از حزب الله و برنامه موشک‌های بالستیک شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 2
    به نظر بنده آن مجلس نمایندگان و سنا را باید کرد آبریزگاه و اد رویس و پاول رایان هم بشوند آفتابه آب کن آنجا