مهر نوشت: جمعی از ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نامه‌ای خطاب به مدیران این رویداد نسبت به برخی حواشی اعتراض کردند.

به دنبال تحرکات ناکام عده معدودی از عناصر خود فروخته گروهک منافقین، در شهر فرانکفورت آلمان و ایجاد مزاحمت برای ناشران و نویسندگان و اهالی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران که در نمایشگاه کتاب این شهر و در غرفه ملی ایران حضور دارند؛ جمعی از ناشران ایرانی مراتب شدید اعتراض خود به رفتار متناقض و غیرمسئولانه مدیران این نمایشگاه در قبال این تحرکات را اعلام و حضور خود را در این نمایشگاه طی سال های آینده را مشروط به رفع این قبیل مزاحمت‌ها دانستند.

بر اساس این گزارش مدیران موسسات نشر ققنوس، ثالث، نگاه، پیدایش، هرمس، فرهنگ معاصر، خانه هنرمندان و جمعی دیگر از فعالان فرهنگی حاضر در غرفه ملی ایران عصر روز گذشته مراتب شدید اعتراض جامعه نشر جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حواشی‌ را در بیانیه‌ای به اطلاع مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت رساندند.

این افراد اعلام کرده‌اند در صورت رفع نشدن این مزاحمت که همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بوده است، جامعه مستقل نشر ایران از سال آینده از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صرف نظر خواهد کرد.

مراتب این اعتراض از سوی امیر مسعود شهرام‌نیا مدیر غرفه ایران، به توبیاس ووس معاون نمایشگاه فرانکفورت و اورسلا هلپ مدیر بخش آسیا و آفریقای این نمایشگاه ابلاغ شد.

یادآوری می‌شود جمع اندکی از عناصر وابسته به گروهک خود فروخته منافقین عصر روز گذشته در حاشیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اقدام به ایجاد مزاحمت برای برخی اعضای غرفه ایران در این نمایشگاه کردند که به‌رغم ناکامی در ایجاد اختلال در برنامه‌های روتین این غرفه موجب اعتراض رسمی ناشران ایرانی را فراهم آورد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =