ساعت 19 عصر یکشنبه و سالن پورشریفی تبریز ، این شاید جذابترین تقابل تیم‌های ملی ایران و افغانستان تا امروز باشد که طرفداران ایران بیش از طرفداران تیم همسایه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ورزشگاه 6 هزار نفری پورشریفی تبریز برای مسابقات انتخابی جام ملتهای آسیا نونوارشده است. دروازه هایی که با بررسی ناظران ای اف سی مشخص شد هر کدام شان 20 سانتی متری بزرگتر از حد استاندارد بوده اند ، کفپوشی که حالا دیگر کفپوش مسابقات هندبال نیست.
حالا این ورزشگاه که آخرین بار در مراسم استقبال از رئیس جمهور روحانی مملو از جمعیت شده بود و کوچه و خیابان های اطرافش پر از مردم خونگرم تبریز بود ، برای بازی تیم ملی و ساعت 7 امروز یکبار دیگر لباب می شود. حریف شاید خیلی نام بزرگی نباشد اما آسیب دیدگی چند یار اصلی تیم ملی چون اسماعیل پور ، سنگ سفیدی و احمدی که دو تای آخرشان برای بازی در مس سونگون محبوبیت زیادی در تبریز دارند ، تیمی جدید را در بازی های انتخابی دارد. تیمی که ستاره های جوانتری چون توحید لطفی دیگر بازیکن تبریزی ، ستاره جوان فوتبال آسیا برای اولین بار در جمع شان است.
این نخستین بار در ادوار مسابقات قهرمانی آسیاست که تیم قهرمان دوره قبل هم در انتخابی اش شرکت می کند ، برای این مسابقات فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت برای نخستین بار بازی های رسمی ملی را به جای تهران در شهرستان ها برگزار کند و میزبانی استان ها را برای تجربه های بزرگتر محک بزند. طرحی که تیم تاج برای برگزاری بازی های ملی فوتبال مان در شهرستان ها هم دارند و اعتقاد دارند با انتقال بازی ها می توان مثل همه کشورهای صاحب فوتبال در جهان ، هیجان فوتبال را از انحصار پایتخت در آورد و سبب شد دیگر بازی های کم اهمیت تر تیم ملی ورزشگاه خالی از جمعیت نباشد.
حالا در فوتسال این تجربه برای کمک به بی پولی های ممتد فدراسیون با حمایت یکی از باشگاه های صنعتی اتفاق می افتد. شرکت ملی صنایع مس ایران برای مسابقاتی که البته هزینه های عجیب و غریبی نداشته ، در کنار فدراسیون فوتبال ، هیات فوتبال تبریز و مسئولان ورزش استان قرار گرفته و باشگاه مس سونگون ، نماینده استان آذربایجان شرقی در لیگ برتر فوتسال ایران ، بخشی از وظایف میزبانی این رقابت ها را بر عهده دارد.
بازی ها از سوی مسئولان برگزاری رایگان اعلام شده است و بازی نخست تیم ملی با افغانستان که سومین بازی روز نخست است ، یک اتفاق ویژه به همراه دارد. اینکه ایران برابر افغانستان ، همسایه شرقی قرار می گیرد. بار های قبل بازی های افغانستان در تهران و مشهد و دیگر شهرهای کشورمان به دلیل تعداد زیاد مهاجران افغانستانی ، به ماراتنی سخت تبدیل می شد.
تیم ملی افغانستان اما در تبریز تنهاست. بر اساس آمار رسمی تعداد اتباع افغانستانی در تبریز و استان آذربایجانی تقریبا چیزی نزدیک به صفر است و اجازه فعالیت در این استان را ندارند ، به همین دلیل در پورشریفی ، بچه های تیم ملی افغانستان که خیلی های شان فوتسال را در سالن های ایران یاد گرفته اند ، تنها خواهند بود.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =