ایلنا نوشت: جمعی از فعالان اصلاح‌طلب استان چهارمحال و بختیاری با عبدالله نوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام عبدالله نوری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اکثریت مردم ‏نتیجه شرکت نکردن در انتخابات را در آن هشت سال ‏کاملا حس کرده‌اند، اظهار داشت: هنوز فراموش نشده ‏است که با آن درآمدهای افسانه‌ای ارزی و ریالی و با ‏آن سطح از حمایت‌های گسترده که از دولت ‏انجام می‌شد، ‏چه بر سر منافع ملی و منابع انسانی کشور آمد. پس باید اصلاح‌طلبان بین افرادی که شورای نگهبان تایید کرد، مناسب‌‏ترین را انتخاب می‌‏کردند و معنای این انتخاب این نیست که او همه خواسته‌های جریان اصلاحات ‏را برآورده خواهد ‏کرد یا می‌تواند برآورده کند‏.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به اصلاح‌طلبان اضافه کرد: البته اصلاح‌طلبان باید همچنان انتظارات خود را بیان کنند و از آقای ‏روحانی ‏بخواهند جهت تحقق وعده‌هایی که ‏داده و انتظارات اکثریت جامعه که به او رأی داده‌اند، تلاش جدی و ‏همه‌جانبه کند که در این خصوص رفع حصر و محدودیت‌ها از عزیزان و دلسوزان مردم و تلاش جهت رفع ‏مشکلات اقتصادی و معیشتی طبقات محروم جامعه بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بازنگری و آسیب‌شناسی در ‏میان ‏اصلاح‌طلبان یادآور شد: جریان اصلاح‌طلبی نیاز به بازسازی و بررسی مجدد ‏داخلی دارد. اینکه در ‏بین اصلاح‌طلبان ده‌ها حزب کوچک و بزرگ ‏هست چه توجیهی دارد؟! در کدام سیستم حزبی ‏دنیا، مثل کشور ما این همه حزب ‏وجود دارد؟ به دو صورت ‏می‌توان کارآمدی جریانات سیاسی را ‏از بین برد. یکی اینکه اجازه تأسیس و ‏فعالیت احزاب داده نشود و دیگر اینکه تعداد بسیار زیادی ‏حزب تأسیس شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در حال حاضر ‏و با توجه به نبود یک حزب و تشکیلات فراگیر و پرنفوذ اصلاح‌طلب، ‏اگر ‏قرار باشد در بین اصلاح‌طلبان مرکز کارآمدی وجود داشته باشد همین جبهه‌ای است که در ‏هر ‏انتخاباتی با محوریت جناب آقای خاتمی و احزاب اصلاح‌طلب، ‏تصمیم می‌گیرند. ‏طبیعی است که در هر جریانی، نظرات مختلف هم وجود دارد، ‏اما در نهایت همه با هم یا با نظر ‏اکثریت به تصمیم می‌رسند. ‏یکی از مشکلات جدی که بین اصلاح‌طلبان وجود دارد این است که ‏تعداد زیادی حزب ‏با عناوین اصلاح‌طلبی تأسیس شده است و متأسفانه گاهی اوقات، بجای تعامل و پشتیبانی از یکدیگر، ‏بیشتر منتقد همدیگر ‏هستند‏.

نوری با تأکید مجدد بر اینکه نیازمند اصلاح و بروزرسانی گفتمان اصلاح‌طلبی ‏هستیم، عنوان کرد: اینکه دولت بگوید سالانه این تعداد مجوز حزب جدید ‏دادیم، افتخار نیست و البته ما ‏خودمان باعث این موضوع شده‌ایم و باید در جهت اصلاح ‏آن گام برداریم. به اعتقاد من مهمترین ‏کار این است که در راستای تقلیل احزاب و ادغام آنها در یکدیگر گام برداشته شود. ‏

وی ادامه داد: احزاب اصلاح‌طلب و شخص آقای خاتمی می‌توانند در این راه نقش جدی داشته ‏باشند و این تعدد احزاب ‏و تشکل‌ها را سامان دهند. تعداد احزاب و اعضای واقعی آنها ‏مشخص شود و آنهایی که با هم ‏قرابت بیشتری دارند، درهم ادغام شوند و پس از آن، همه با هم زیر یک سقف جمع شوند. ‏وقتی ‏در زمان انتخابات باید همه جمع شوند و کار جبهه‌ای بکنند، چه دلیلی دارد ‏که در بقیه سال ‏ده‌ها حزب جداگانه وجود داشته و به صورت جزیره‌ای مشغول فعالیت باشند؟ ‏

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =