میزان نوشت: معاون پایش سازمان محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا به مرز هشدار نرسیده است و با پیش‌ّبینی‌های صورت گرفته احتمال ورود گردوغبار به پایتخت وجود دارد.

محمد رستگاری  در خصوص شاخص آلودگی هوای پایتخت گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوای پایتخت به ۸۱ رسیده است و احتمال می‌دهیم به علت وزش باد شدید در منطقه شهریار و جنوب شهر تهران در بعدازظهر امروز گردوغبار وارد پایتخت شود.

وی افزود: درحال حاضر بنابر شرایط جوی حاکم در پایتخت، الزامی در تشکیل جلسه کمیته اضطرار وجود ندارد و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با افزایش شاخص آلودگی ورود گردوغبار، به‌طور موقت پایداری آلودگی در ساعات بعدازظهر امروز تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

معاون پایش سازمان محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت افزایش شاخص آلودگی هوای پایتخت به افراد سالمند، خردسالان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود از تردد‌های غیرضروری در شهر خودداری کنند.

گفتنی است براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در ساعت 15 شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 158 قرار دارد و هوا برای تمامی شهروندان ناسالم و آلوده است.

هوای تهران طوفانی نیست

از سویی احد وظیفه مدیر واحد پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بادی که در تهران شروع به وزیدن کرده طوفان نیست و تنها باد شدیدی است که حداکثر سرعت آن ۲۰ متر بر ثانیه است. طوفان شرایط و المان‌های متفاوتی دارد و به طور ناگهانی در یک محدوده زمانی مشخص شروع به وزیدن می‌کند و پس از آن فروکش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این باد شدید علاوه بر تهران در شهرستان دیگری مانند البرز، قزوین، زنجان، سمنان، قم و اصفهان شروع به وزیدن کرده است، اظهار کرد: شب گذشته در گیلان و مازندران باران شدیدی باریده بود که منشا این باد نیز از همان نواحی است چرا که هوای سرد با چگالی بالا از شمال جو به سمت پایین ریزش پیدا می‌کند وسبب افزایش سرعت باد می‌شود.

مدیر واحد پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: به تدریج تا چند ساعت آینده از سرعت وزش این باد کاسته خواهد شد و برای روز آینده نیز وزش باد شدید پیش‌بینی نمی‌شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =