۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

ایسنا نوشت:معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر به ترکیه دو هدف مذاکره با مقامات ترکی برای افزایش همکاری های ایران و ترکیه و همچنین پرداختن به مسائل جهان اسلام دنبال می شود.

اسحاق جهانگیری پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با ترکیه روابط بسیار زیادی داریم که این روابط ریشه در اشتراکات تمدنی، فرهنگی و مذهبی دارد.

وی افزود: موانع و فرصت های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، در سفر اخیر اردوغان به تهران تاکید شد که باید سطح تبادلات دو کشور از 10میلبارد دلار به 30میلیارد دلار افزایش یابد، بنابراین برای گسترش روابط دو کشور در زمینه صنعت، حمل و نقل، صادرات و روابط بانکی باید گفت و گو انجام شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آقای سیف به ترکیه توافقات خوبی بدست آمد که امیدواریم در این سفر این توافق نهایی شود، اگر دو کشور با پول ملی خود تبادل داشته باشند، سطح روابط افزایش می یابد.

وی هدف دیگر از سفر خود به ترکیه را حضور در اجلاس کشورهای در حال توسعه اسلامی(D8) ذکر کرد و گفت: بیست سال پیش اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ایران، ترکیه، مصر و نیجریه این اجلاس را تشکیل دادند. این کشورها در مناطق بسیار استراتژیک قرار داشته و جمعیت آنها بالغ بر 1میلبارد نفر است. اکنون چشم انداز و نقشه راه همکاری های تجاری، صنعتی و حمل و نقل D8 آماده شده است.

جهانگیری در پایان گفت: این اجلاس فرصتی برای پرداختن به مشکلات و گرفتاری های جهان اسلام از جمله مسلمانان میانمار، یمن، سوریه و عراق است.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =