دبیر کل اوپک انتظار دارد تقاضای نفت جهانی تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در روز پنج شنبه اعلام کرد بازار نفت با شتاب متعادل شده است و پیش بینی می کند که تقاضای نفت در آینده به طور قابل توجه ای افزایش زیادی نخواهد کرد.

در سخنرانی خود در کنفرانس پول و نفت در لندن، بارکیندو اعلام کرد که قیمت نفت افزایش پیدا می کند و تقاضای نفت جهانی پس از تقویت اقتصادی جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

او می گوید: ما انتظار داریم که تقاضای نفت جهانی تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد. این آمار با آماری که گروه های تولیدکننده نفت برای ۲۰۱۷ به اندازه ۹۶.۸ میلیون بشکه در روز پیش بینی می کنند، تفاوت زیادی دارد.

دبیرکل اوپک پیش بینی کرد، تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۲۲ میلادی به طور متوسط روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و در بین سال ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ روزانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا می کند.

به همین ترتیب، ادامه افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار مهم است و به همین دلیل اوپکی ها همچنان همکاری خود را با غیر اوپکی ها نگه داشتند. از طرفی او معتقد است توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر جلوی رشد تقاضا برای نفت را نمی‌ گیرد. هرچند انرژی های تجدیدپذیر سریعترین رشد را در بین تمام انواع انرژی ها شاهد است، تقاضا برای نفت در طی ۵ سال آینده «روند رشد خوبی» را تجربه خواهد کرد.

بارکیندو معتقد است:« نیاز است که ما همچنان روابط خود را کشورهای غیر اوپکی مانند روسیه نگه داریم تا بتوانیم آینده قابل پیش بینی برای این صنعت داشته باشیم. ما اوپکی ها و غیر اوپکی ها باید به سرمایه گذاری های خود ادامه دهیم تا مشتریان و تقاضاکننده بتوانند برای محصولات نفتی به ما تکیه کنند.»

از سوی دیگر مذاکرات در میان تولیدکنندگان اوپک با نزدیک شدن به زمان نشست بعدی این سازمان که ۳۰ نوامبر در وین برگزار می‌شود، ادامه دارد. اوپک می‌خواهد سطح ذخایر نفت در اقتصادهای توسعه یافته به متوسط پنج ساله کاهش پیدا کند. آخرین آمار نشان می‌دهد که این سازمان در هدف مذکور پیشرفت کرده اما کاملا به آن دست نیافته است.

بارکیندو می گوید حیاتی است که این قرارداد پایدار بماند.

 

منبع: سی ان بی سی

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =