۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

ایسنا نوشت:معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از ۹۰ کشور جهان استاندار ایران دارای اعتبار است، تصریح کرد، سال ۱۳۹۹ سال جهش صادراتی ما در دنیا خواهد بود.

جهانبخش سنجابی شیرازی در همایش روز جهانی استاندارد در گرگان اظهار کرد: ۱۶۳ کشور هر ساله به صورت واحد در ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندار را گرامی می دارند.

وی تصریح کرد: بیشتر تمرکز نظام استاندارد سازی کشور بر روی استاندارد سازی کالا است. یکی از اشتباهات ما این است که در نظام استانداردسازی، استانداردسازی و کیفیت را به جای هم در نظر می گیریم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه ما نگاه درستی به مقوله کیفیت نداشتیم، افزود: مادامی که در استاندارد سازی به رضایتمندی و انتظارات مصرف کننده توجه نکنیم، موفق نخواهیم بود.

سنجابی شیرازی عنوان کرد: تحقیقات جهانی نشان داد که کشورهایی که توسعه پیدا کردند سه موضوع استاندارد سازی، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری را مدنظر گرفتند.

وی با اشاره به شعار امسال استاندارد " استانداردها شهرها را هوشمند می سازد" گفت: سازمان استاندارد جهانی  اولین اساس شکل گیری شهر هوشمند را مدیریت یکپارچه عنوان کرد. مشارکت محور بودن، حاکم شدن تفکر سیستمی و استاندارد بودن تمامی محورها از دیگر اصول شکل گیری شهر هوشمند است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم به سمت شهر هوشمند برویم باید ابتدا زمینه مشارکت شهروندان را فراهم کنیم و در ادامه نظام مدیریت شهری را یکپارچه کنیم.

سنجابی شیرازی بیان کرد: برای اولین بار رتبه جمهوری اسلامی ایران در بین ۱۶۳ کشور عضو ایزو، ۲۳ شده است. ما در جهان اسلام رتبه دوم و در منطقه رتبه اول را داریم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: اگر شورای عالی استاندارد در طول دولت نهم و دهم تعطیل نمی شد، وضعیت بهتری داشتیم.

وی اظهار کرد: امسال برای اولین بار بعد از ۵۰ سال توانسیتم عضو هیات مدیره فنی ایزو شویم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد بیان کرد: در کشور ما ۳۱ هزار ۵۰۰ عنوان استاندارد داریم که این تعداد در جهان بیش از ۲۳ هزار عنوان است.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =