ایرنا نوشت: پایگاه خبری «سومریه نیوز» گزارش داد که «سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان، طی تماس تلفنی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، ضمن تبریک پیروزی های اخیر نیروهای عراقی علیه تروریسم، از وی دعوت کرد که به عربستان سفر کند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) این پایگاه خبری، دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پادشاه عربستان امروز با نخست وزیر عراق تلفنی گفت وگو کرد و از وی دعوت کرد که در نخستین نشست هماهنگی میان دو کشور که اوایل هفته جاری در عربستان، برگزار می شود، شرکت کند.

پادشاه سعودی همچنین پیروزی های اخیر نیروهای عراقی علیه تروریسم را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و بر تمایل عربستان برای تقویت روابط دو جانبه، تاکید کرد.
العبادی نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: عراق می کوشد تا همکاری های خود را با عربستان در زمینه های مختلف تحکیم ببخشد.
وی افزود: جنگ علیه تروریسم و نابودی داعش به مرحله پایانی اش رسیده و نزدیک است که جنگ را یکسره کنیم.
نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که کشورهای دیگر نیز در برقراری امنیت و ثبات عراق، سهیم باشند.
این دومین تماس تلفنی شاه سعودی طی هفته جاری با نخست وزیر عراق است. ملک سلمان در تماس روز دوشنبه گذشته خود با العبادی ادعا کرده بود که از وحدت عراق حمایت می کند و مخالف نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق، است.
وی همچنین بر تمایل عربستان برای داشتن روابط محکم و استوار با عراق و تقویت همکاری های دو جانبه، تاکید کرده بود.
نیروهای عراقی طی هفته گذشته توانستند بدون جنگ و درگیری خشونت بار، منطقه مورد مناقشه کرکوک و میادین نفتی آن را که از سال 2014 و پس از حمله گروه تروریستی داعش، در تصرف کُردها قرار گرفته بود، تحت کنترل خود درآورند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    2 1
    عربستان بعد از شکست از اقدام نظامی علیه عراق و سوریه وارد فاز خدعه و نیرنگ شده تا با باز کردن کیسه دلار روسیه و عراق و در مرحله بعد سوریه را تطمیع کرده و از ایران دور نماید اما مطمئننا تیرش به سنگ خواهد خورد چون پوتین و بشار اسد و العبادی و دیگر مسئولان این کشورها میدانند هیچ پشتوانه ایی بهتر و مطمئن تر از ایران در منطقه برای انها نیست و عربستان بی دست و پا تر از ان است که حتی امنیت خودش را حفظ کند نمونه اش سه سال جنگ با یمن فقیر با ائتلافی متشکل از 10 کشور که دستاوردی جز کشتار کودکان یمنی نداشته است