۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷

گلدمن ساکس معتقد است، طلا همچنان برای سرمایه گذاری بهتر از ارزهای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گلدمن ساکس اعلام کرد پول های دیجیتالی مانند بیت کوین «طلای جدید» نیستند. او معتقد است  فلرهای گران بها و ارزشمند همچنان از نظر ارزش و ماندگاری، از ارزهای مجازی بهتر هستند.

در یک یادداشتی گلدمن ساکس در رابطه با سرمایه گذاری و سهام طلا نسبت به بیت کوین بحث کرده است. تحلیلگران گلدمن ساکس اعلام کردند، فلزات گرانبها علیرغم سود نسبی که دارند در کلاس سرمایه مدرن در بازار بورس قرار می گیرند.

این بانک سرمایه گذاری گفته است طلا به دلیل قدمت تاریخی اش همچنان بهترین کالا برای سرمایه گذاری بلندمدت است. به طوری که وقتی بلاتکلیفی در بازار ایجاد می شود، قیمت طلا افزایش پیدا می کند و در بلند مدت طلا به دلیل تداوم رشد تقاضا در بازارها نوظهور بویژه در چین با رشد قیمت رو به رو خواهد شد.

گلدمن به افزایش ارزش ارزهای مجازی نیز اشاره کرده است. بسیازی از سرمایه گذاران به دلیل تاثیرات تنش های ژئوپولیتیکی در افزایش قیمت این ارزها، آن ها را «طلای دیجیتالی» نامیدند. کارشناسان اقتصادی گلدمن ساکس بواسطه چندین معیار از جمله ماندگاری، قابلیت حمل، ارزش ذاتی و واحد محاسبه به مقایسه طلا و بیت کوین پرداختند و در نهایت اعلام کردند که در سه مقوله طلا بهتر از بیت کوین است و فقط در معیار قابلیت حمل بیت کوین به طلا برتری دارد.

گلدمن می گوید کیف پول های دیجیتالی که افزاد برای ذخیره ارزهای دیجیتالی خود استفاده می کنند به راحتی هک می شود و از سوی دیگر ریسک های نظارتی در آن وجود دارد. به طوری که اخیرا چین استفاده از بیت کوین را ممنوع کرده است.

از سوی دیگر برخی کشورها مانند ژاپن اجازه دادند بیت کوین نوعی پرداخت پول باشد. در مورد عرضه طلا محدودیت وجود دارد و از این منظر بیت کوین پیش می افتد؛ اما طلا در حفظ قدرت خرید خود بهتر است و روزانه با نوسان قیمت خیلی کمی روبرو می شود.

ارزش طلا در سال جاری ۱۰ درصد افزایش داشت در حالی که قیمت بیت کوین ۴۰۰ درصد صعود کرد.

 

منبع: سی ان بی سی

39224

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =