به جز پایتخت نفتی اروپا که مدتی است برای کاهش آلودگی شهر خود به اتوبوس های هیدروژنی روی آورده اند،حالا در دیگر شهرهای جهان تب استفاده از خودروهای هیدروژنی داغ می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،خیلی سال قبل هنگامی که نفت در دریای شمال کشف شد، خیلی ها ابردین را «پایتخت نفتی اروپا» نامیدند، اما به نظر می رسد این روند در حال تغییر است و ابردین حالا سومین شهر بزرگ اسکاتلند است

این روزها در اسکاتلند، مرکز بزرگترین ناوگان اتوبوسرانی اروپا که مجهز به اتوبوس های سوخت هیدروژنی است،پروژه جدیدی تعریف شده است.این پروژه ۱۹ میلیون یورویی (۲۴.۹۸ میلیون دلاری) که شامل اتوبوس های هیدروژنی است مسافران شهر ابردین را جابجا می کند و هدف آن کاهش آلودگی و افزایش کیفیت هوا در شهر است.

آبردیی ها معتقدند که با توجه آلودگی هوای شهرشان، ورود اتوبوس های هیدروژنی کار مفیدی می تواند باشد. با توجه به گزارش سازمان انرژی ایالت متحده، گفته می شود وسایل نقلیه سوخت الکتریکی کارآمد تر از وسایل نقلیه موتور احتراق هستند که حدود ۳۰۰ مایل می توانند حرکت کنند.

این اتوبوس ها با داشتن ۴۰ کیلوگرم هیدروژن حدود ۲۶۰ مایل حرکت می کنند. شهروندان نیز از این اتوبوس ها استقبال خوبی کرده اند.مقامات شهرداری این شهر می گویند:مردم از این اتوبوس ها راضی هستند،زیرا آلودگی ندارد و فقط بخار آب از  اگزوز آنها خارج می شود.مردم می گویند این اتوبوس ها بیشتر شبیه قطار است.

ابردین یک برنامه طولانی برای بهبود هوای شهر خود دارد.اما اتوبوس های هیدروژنی تنها در اروپا طرفدار ندارد.

ژاپن نیز قصد دارد برای المپیک ژاپن از این اتوبوس ها استفاده کند.

این اتوبوس «سورا» که  نام دارد، قدرتش را از سوخت‌های سلولی- هیدروژنی می گیرد. تویوتا قصد دارد بیش از 100 دستگاه از این اتوبوس‌ها را برای استفاده در توکیو بسازد.

هدف ویژه تویوتا از ساخت این اتوبوس‌ها استفاده از آن در طول مسابقات المپیک 2020 است. اتوبوس‌های سلول سوختی تویوتا دارای 10 مخزن هیدروژن با  فشار بالا بوده که می تواند 132 گالن هیدروژن را در خود جای دهد.

این اتوبوس‌های سلول سوختی که درصد آلایندگی آنها صفر بوده و به طور چشم گیری می‌توانند آلودگی‌های زیست محیطی در شهرهای بزرگ را کاهش دهند، در اوایل سال آینده وارد سیستم حمل و نقل عمومی خواهند شد.

 

منبع: سی ان بی سی

 

35224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =