۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

ایسنا نوشت:اداره هوانوردی فدرال (FAA) قصد دارد حمل وسائل الکترونیکی بزرگ نظیر لپ‌تاپ به هواپیما را بدلیل احتمال انفجار باتری آنها ممنوع اعلام کند.

 به نقل از وب سایت  engadget، اداره هوانوردی فدرال (FAA) در حوزه ترابری و حمل و نقل ایالات متحده آمریکا، اختیار کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیرنظامی در آمریکا نظیر مجوز پروازهای ملی این کشور را برعهده دارد.

این سازمان به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از حمل وسائل الکترونیکی بزرگ همانند لپ‌تاپ که دارای باتری لیتیوم یونی بزرگ است، به قسمت بار هواپیماهای مسافربری جلوگیری بعمل بیاورد.

میشل ژانگ، بعنوان یکی از مقامات رسمی اداره هوانوردی فدرال، خاطر نشان کرده است که این سازمان پیشنهاد داده است که هرگونه وسیله الکترونیکی که از موبایل و گوشی همراه بزرگتر و دارای باتری لیتیوم یونی باشد، نباید به داخل هواپیماهای مسافربری حمل شود. این سازمان علت این ممنوعیت را احتمال منفجر شدن این باتری‌های بزرگ اعلام کرده است.

وی در تشریح این موضوع این چنین توضیح داده است که متخصصان این سازمان در آزمایشی، ۱۰ دستگاه لپ تاپ را داخل کیف مخصوص لپ‌تاپ گذاشتند و سپس یک وسیله گرم‌کن را در نزدیکی آن قرار دادند. نتیجه این آزمایش آن بود که مواد و وسائل داخل قسمت بار هواپیما همانند شامپو، لاک پاک کن و مواد دارای الکل در مجاورت با باتری لیتیوم یونی دستگاه‌هایی همانند لپ تاپ مشتعل کرده و این دستگاه‌ها منفجر می شوند. نکته اینجاست که آتش آنها نیز با تجهیزات اطفای حریق معمول در هواپیما خاموش نمی‌شود و همین کافیست تا یک فاجعه به بار بیاورد.

وی در ادامه افزود:" البته ما مطمئن هستیم که مردم از این قانون بسیار ناخشنود خواهند شد و توجیه آنان برای چنین اتفاق ناگوار و خطرناکی کار بسیار دشواری است".

این سازمان در جریان نشستی که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی برگزار شد،  نتایج تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده خود را در اختیار گروه امنیت بار  سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی ایکائو (ICAO ) نیز ارائه داده است. قرار است اعضای این گروه قوانین و مقررات موجود درباره حمل وسائل الکترونیکی بزرگ را مورد مطلاعه دقیق قرار داده و در صورت لزوم قوانین و شرایط جدیدی را وضع کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =