صدا و سیما نوشت: یک پایگاه خبری از بازداشت مسئول حفاظت از «ولید جنبلاط» رئیس حزب دیدار دمکراتیک این کشور به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، نیروهای امنیتی لبنان پنجشنبه شب با اجرای عملیاتی در شهر «الشویفات» چند نفر از جمله مسئول سابق حفاظت از «ولید جنبلاط» رئیس حزب «دیدار دمکراتیک» این کشور به نام «س. ا. ح» معروف به ابو کفاح را که از مهمترین مسوولان امنیتی در حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان بود، بازداشت کنند.

این عملیات در شرایطی صورت گرفت که اداره کل امنیت عمومی لبنان به عملیات رمزگشایی از جاسوسان اسرائیلی که بر اساس اطلاعات این اداره کل چند نفر از آنها حدود دو هفته پیش بازداشت شدند، ادامه می دهد.

اطلاعات درباره عامل اجرای این عملیات و اینکه پلیس قضایی یا امنیت عمومی آن را اجرا کرده است، ضد و نقیض است.
به گفته منابع ویژه النشره، س. ا. ح به علت سوء ظن درباره ارتباط وی با بازداشت شدگان متهم به جاسوسی برای اسرائیل، بازداشت شد.

نمی شود با اطمینان گفت س. ا. ح جاسوس اسرائیل است، اما بازجویی ها از وی، برای محکوم کردن یا تبرئه وی از اتهام جاسوسی کافی است.

منابع النشره گفتند، فرد بازداشت شده مدت زیادی مسئول حفاظت از جنبلاط بود اما از سال 2012 در این بخش فعالیت نمی کرد. روابط جنبلاط با س. ا. ح از حدود 9 ماه پیش، پس از دیدار وی با «یوسف فخر» که به جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده بود، متشنج شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =