۴۸۸ کودک مبتلا به تنبلی چشم در البرز شناسایی شدند

تسنیم نوشت:مدیرکل بهزیستی البرز از شناسایی ۴۸۸ کودک مبتلا به تنبلی چشم در این استان خبر داد.

داریوش بیات‌نژاد صبح امروز در همایش 22 سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: برنامه پیشگیری تنبلی چشم که 20 سال است در سراسر کشور برگزار می‌شود یک شاخص بسیار ارزشمند در سطح ملی است.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان کشور در این طرح شرکت کرده‌اند‌، افزود: در سال 95 استان البرز در این حوزه به عنوان برترین استان در سطح کشور معرفی شد و بیش از 95هزار و 412 نفر در سال گذشته در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند.
مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه 6 هزار و 433 نفر در این طرح به بینایی‌سنجی معرفی و 49 درصد از کسانی که به مرحله دوم راه پیدا کردند از طریق پایگاه‌های مورد معاینه قرار گرفته‌اند، گفت: 2 هزار و 477 نفر دارای مشکل بینایی و از این تعداد 488 نفر دچار تنبلی چشم بودند.
بیات نژاد با اشاره به اینکه 230 نفر از این افراد مشکل مالی برای خرید عینک داشتند و از طریق سازمان بهزیستی برای این تعداد افراد عینک خریداری شد ، عنوان کرد: 5 نفر هم هزینه عمل جراحی را از طریق این سازمان به دلیل نداشتن استطاعت مالی دریافت کردند.
وی با بیان اینکه این تست باید طی 3 سال مداول روی کودکان زیر 6 سال انجام شود، بیان کرد: از والدین خواهشمندیم اگر کودکان از طریق این پایگاه‌ها به مرحله دوم معرفی شدند حتما والدین این کار را انجام دهند تا در آینده این کودمان دچار نابینایی یا کم بینایی نشوند.
وی باب یان اینکه نزدیک به 15 هزار کودک زیر 6 سال در مراکز آموزشی هستند که بستر معاینه چشم آنها از طریق اموزش و پرورش باید انجام شود، گفت: طبق آخرین آمار 130 هزار کودک زیر 6 سال در استان البرز باید تست تنبلی چشم را انجام دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =