خانه ملت نوشت: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش به موضوع تعرض به دانش‌آموز ارومیه‌ای رسیدگی به موقعی نداشته، تاکید کرد: باید حتی پس از رضایت خانواده از سر ترس و ناچاری به دلیل حفظ آبرو، باز هم این مسئله را پیگیری می‌کردند.

روح‌الله حضرت‌پور با اشاره به حادثه پیش آمده برای دانش‌آموز دختر ۱۲ ساله ارومیه که خشم مردم آن منطقه را به دنبال داشته است، توضیح داد: دانش‌آموز دختر به مدیر مدرسه خبر می‌دهد که سرایدار در سرویس بهداشتی به او تعرض کرده و در ادامه مدیر مدرسه به حراست آموزش و پرورش منطقه گزارش و حراست نیز سرایدار را به دادگاه معرفی می‌کند؛ البته خانواده در آن زمان رضایت می‌دهند تا به قول خودشان بیش از این آبروریزی نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از رسانه‌ای شدن این ماجرا، مردم در ابتدا از سر خشم از این اتفاق، جلوی مدرسه تحصن کردند.

وی بیان کرد: همزمان یک مدرسه در روستایی دور از این حادثه، آتش زده شد که به گفته مسئولان نیروی انتظامی، آتش‌زدن مدرسه دوم از روی خشم برای اتفاق مذکور نبوده؛ بلکه ارازل و اوباش و افرادی نامعلوم از شرایط سوءاستفاده کرده‌اند.

حضرت پور با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش در رسیدگی به این پرونده قصور کرده‌اند به همین دلیل پای مردم تا این حد به ماجرا باز شده است، افزود: علاوه بر قصور و کوتاهی در رسیدگی به اتفاق رخ داده برای این دختر دانش‌آموز، به کارگیری افرادی در سمت‌های سرایه‌دار، خدمه، راننده و ... به بدون گزینش روانی، اخلاقی و استلام قضایی، بزرگ‌ترین غفلت از سوی آموزش و پرورش است چراکه این کوتاهی سبب شده که اکنون شاهد چنین آسیبی را در مدارس شاهد باشیم.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش به موقع به این مشکل رسیدگی نکرده‌ است در حالی که باید حتی پس از رضایت خانواده از سر ترس و ناچاری به دلیل حفظ آبرو، باز هم این مسئله را پیگیری می‌کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش باید نظارت مجددی بر نیروهای خود داشته باشد و به راحتی از کنار این موضوع نگذرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =