مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مهلت یک ماهه ثبت نام وام ضروری ۴ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق تمدید نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعطای وام ضروری به بازنشستگان یکی از اقداماتی است که باعث کاهش مشکلات این بخش از جامعه می شود. در این رابطه، صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام وام ضروری را آغاز کرده و اعلام کرده بازنشستگان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه ای که عنوان شده، برای دریافت وام ثبت نام کنند.
عباس رشيدي مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی در این باره گفت: ثبت نام وام ضروري بازنشستگان و موظفين صندوق بازنشستگي کشوري در سال ۹۶ از ساعت ۸ صبح شنبه ۲۲ مهرماه در سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir، آغاز و تا يک ماه ادامه خواهد داشت که اين زمان به هيچ عنوان قابل تمديد نيست.
رشيدي با اعلام اينکه تا عصر ديروز ( اول آبان ماه) بيش از ۴۹۰ هزار و ۸۳۹ نفر از بازنشستگان و موظفين کشوري تقاضاي خود را در سامانه ثبت نام وام ضروري ثبت کرده اند، گفت: براساس گزارش شرکت طراحي و مهندسي بهور، از اين تعداد بيشترين آمار ثبت درخواست وام ضروري، مربوط به استان تهران با ۸۸ هزار و ۵۲۶ نفر است.
او گفت: همچنين استان هاي فارس با ۳۶ هزار و ۶۰۸ نفر، خراسان رضوي با ۳۵ هزار و ۱۳۱ نفر، اصفهان با ۳۲ هزار و ۵۹۷ نفر و مازندران با ۲۷ هزار و ۱۲۸ نفر در جايگاه هاي بعدي بيشترين تقاضاي وام قرار دارند.
رشيدي با اشاره به استان هايي که کمترين تقاضا را داشتند، گفت: استان هاي خراسان شمالي با ۳ هزار و ۷۳۳ نفر، قم با ۴ هزار و ۱۰ نفر، هرمزگان با ۴ هزار و ۶۱۷ نفر، ايلام با ۵ هزار و ۴ نفر و خراسان جنوبي با ۵ هزار و ۵۰ نفر کمترين آمار ثبت نام وام ضروري را به خود اختصاص داده اند.
مديرکل امور فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري مهلت پاياني ثبت نام وام را يکشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۶ اعلام کرد و گفت: بازنشستگان و موظفين تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري تا ساعت ۱۶ روز پاياني مي توانند در سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir تقاضاي خود را ثبت کنند.
رشيدي يادآور شد: امسال، ۱۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه با همکاري بانک صادرات ايران، با کارمزد ۴ درصد در قالب وام ۴ ميليون توماني در ۱۲ مرحله به ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوري پرداخت مي شود.
او گفت: با توجه به تعداد تقاضاي ثبت شده که بيش از تعداد تسهيلات تعيين شده است، پرداخت وام ضروري ۴ ميليون توماني به صورت «قرعه کشي» انجام مي شود.
مدت بازپرداخت وام ضروري، ۳۶ ماهه است که پس از دريافت وام، هر ماه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان از حقوق وام گيرندگان کسر مي شود.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =