بی بی سی نوشت: دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: بارزانی ریاست خود بر منطقه کردستان عراق را که ۱ نوامبر (۱۰ آبان) به پایان می‌رسد، تمدید نخواهد کرد.

 یک منبع در دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق به «بی‌بی‌سی» اعلام کرد که مسعود بارزانی در نامه‌ای به پارلمان اقلیم کردستان عراق از آمادگی خود برای واگذاری قدرتش خبر داده است.

به گزارش این رسانه، جعفر ایمنیکی از اعضای هیات رئیسه پارلمان اقلیم کردستان از فراکسیون حزب دموکرات اعلام کرد که نامه بارزانی دریافت شده است.

خبرنگار «بی‌بی‌سی» در اربیل در این خصوص اعلام کرد که یک منبع موثق در دفتر بارزانی به وی گفته است که نامه رئیس اقلیم کردستان به منزله «استعفا» تلقی می‌شود.

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید انتظار می‌رود که بارزانی در نامه‌اش به پارلمان که قرار است فردا خوانده شود، اختیارات خود را به نخست‌وزیر اقلیم کردستان و هیات تشکیل شده واگذار می کند و به پارلمان اختیارات بیشتری می دهد تا مذاکرات با بغداد را ادامه دهد.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز در خبری در این باره موضوع مذکور را اینگونه اعلام کرده است: بارزانی ریاست خود بر منطقه کردستان عراق که ۱ نوامبر (۱۰ آبان) به پایان می‌رسد را تمدید نخواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =