تیم‌های ایرانی برای کسب مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا با مشکل روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 7 تیم اول لیگ برتر سال گذشته و نفت تهران 8 تیمی هستند که کاندیدای حضور در لیگ قهرمانان آینده آسیا هستند. پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، سپاهان، پیکان و استقلال خوزستان 7 تیم اول لیگ برتر و سه تیم اول در کنار نفت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

همه نمایندگان ایران باید برای حضور در لیگ قهرمانان مجوز حرفه‌ای لازم را داشته باشند و اگر نمایندگان ایران نتوانند مجوز حرفه‌ای را بگیرند تیم‌های بعدی جایگزین آن‌ها خواهند شد. اگر در مجموع 4 تیم از مجموع این تیم نتوانند مجوز حرفه‌ای کسب کنند سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش خواهد یافت. بنابراین امکان کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان وجود دارد. از بین 4 نماینده ایران، به نظر می‌رسد تنها تراکتورسازی با دردسر کم‌تر می‌تواند به وضعیت بدهی‌هایش رسیدگی کند و مجوز حرفه‌ای را بگیرد و سه تیم دیگر دچار مشکلاتی هستند که ممکن است برطرف نشود. اما اگر هیچ کدام از این سه تیم نتوانند مجوز حرفه‌ای را بگیرند امکان کاهش سهمیه ایران وجود دارد اما بعید است از بین 4 تیم بعدی هم هیچ کدام نتوانند مجوز حرفه‌ای آسیا را بگیرند.

ذوب‌آهن، سپاهان و پیکان برخلاف استقلال خوزستان که تیم آخر است هر سه حداقل در ظاهر شرایط خوبی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای آسیا دارند و وضعیت بدهی‌ها و شکایت‌هایشان هم طوری نیست که در خطر قرار بگیرند. بنابراین احتمال آن که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای امسال به دلیل نداشتن مجوزه‌های حرفه‌ای کاهش پیدا کند بعید به نظر می‌رسد و حتی اگر دو تیم پایتخت از لیگ قهرمانان حذف شوند هم 4 تیم از ایران در لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود.

 

256 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =