یادواره 13 شهید دانش آموز منطقه طرهان

به مناسبت سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی ، یادواره 13شهید دانش آموز منطقه طرهان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در این یادواره با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باعث تدوام انقلاب است، از برنامه‌ریزی یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در مناطق و شهرستان‌های استان خبرداد.

محسن یوسفوند افزود: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ارزش‌ها، تقویت باورها و اعتقادات دینی دانش‌آموزان و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

یوسفوند با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، به پیشگامی فرهنگیان و دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: شهادت به‌معنای وارد شدن در حریم خلوت الهی است و شهدا با نثار جان خویش امنیت و آرامش نظام مقدس را تثبیت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه به اهتمام آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان خودباور و خداباور اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا دانش و بینش را توامان در وجود دانش‌آموزان تقویت کرد.

وی عزم و اراده بسیجیان و سپاهیان را در دوران پرافتخار دفاع مقدس مثال‌زدنی، ستودنی و بی‌نظیر ذکر کرد و افزود: هرگاه کاری اعتقادی، ارزشی و مقدس صورت گیرد توسط کسی یا کسانی است که در کارشان هدف، تعصب و احساس رسالت داشته باشند و بسیجیان این‌چنین کسانی بودند که با داشتن این سه عنصر راز ماندگاری اسلام و انقلاب شدند.

یوسفوند در ادامه به اعزام بیش از۱۰هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور اشاره کرد و افزود: شهدا با ایثارگری، شجاعت، شهامت و رشادت محبوب دل‌های مردم شدند و حضور در فضای جبهه‌ها تاثیری شگرف و ماندگار در وجود دانش‌آموزان بر جای می‌گذارد که ما را به اهداف تعلیم و تربیت نزدیک‌تر می‌کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =