پست‌های تخریبی روسی در فیس‌بوک برای ۱۲۶ میلیون آمریکایی

در جلسه ادای شهادت در سنا تایید شد در انتخابات 2016 ریاست جمهوری امریکا 80 هزار پست روسی توسط 29 میلیون آمریکایی به صورت مستقیم بازدید شده و برای 126 میلیون کاربر نیز به اشتراک گذاشته شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، محتوای نامناسب روسی در این انتخابات طبق گزارش رسمی کمپانی فیس بوک به دست 126 میلیون آمریکایی رسیده است. بر این اساس 120 صفحه جعلی متعلق به روسهای مزاحمِ انتخابات، بیش از 80 هزار پست دروغین ساخته که به طور مستقیم وارد اکانت 29 میلیون آمریکایی شده اما پس از به اشتراک گذاری به دست 126 میلیون کاربر آمریکایی رسیده است که ممکن است رای کاربران را تحت تاثیر قرار داده باشد.

به گفته کالین استرچ، وکیل مدافع فیس‌بوک، گزارش نهایی بر اساس گزارش آژانس تحقیقاتی اینترنت روسیه، ما بین 2015 تا 2017 از محتوای بازدید سایت‌ها استخراج شده و در واقع 126 میلیون آمریکایی تحت تاثیر پست‌های جعلی قرار گرفته‌اند. این جمعیت معادل نیمی از جمعیت رای دهندگان آمریکایی است.

قرار است نمایندگان گوگل و توئیتر نیز درباره نفوذ محتوایی روسها در وب سایت‌شان گزارش رسمی به سنا بدهند. گوگل غیر رسمی از 18 کانال یوتیوبی و توئیتر نیز از 2752 اکانت نام برده‌اند که انتخابات را تحت تاثیر محتوای خود قرار داده‌اند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =