مهر نوشت: رئیس کانون کاریابی‌های کشور با اشاره به فعالیت غیرمجاز ۹۵ درصد از کاریابی‌های مجازی، از ورود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پلیس فتا برای توقف فعالیت این کاریابی‌ها خبرداد.

بابک هاشمی پور درباره فعالیت کاریابی‌های مجازی در کشور گفت: طی چند سال اخیر در کنار کاریابی‌های فعال در سطح شهر، کاریابی‌های مجازی نیز به تدریج فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به رشد کاریابی‌های مجازی طی چند سال گذشته افزود: متاسفانه غالب این کاریابی‌ها به صورت غیر مجاز در فضای مجازی در قالب سایت، گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند و بر اساس برآوردهای انجام شده، ۹۵ درصد از این کاریابی‌ها غیر مجاز هستند.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور ضمن هشدار به جوانان مراجعه کننده به کاریابی‌های مجازی از ورود وزارت کار به این موضوع خبرداد و گفت: هفته گذشته جلسه ای با حضور قائم مقام وزیر کار و دستگاه‌های مسئول در حوزه برخورد با جرائم سایبری برگزار شد.

هاشمی پور ادامه داد: در همین راستا قرار است سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با کاریابی‌ در فضای مجازی شناسایی و با دستور دادستانی فعالیت آنها نیز متوقف شود.

وی درباره کاریابی‌های سطح کشور نیز گفت: این موضوع برای کاریابی‌های سطح شهر نیز صدق می‌کند و کاریابی‌های غیر مجاز بسیاری در کشور فعالیت می‌کنند؛ هر چند گستردگی فعالیت غیر مجاز کاریابی‌های سطح شهر به اندازه کاریابی‌های مجازی نیست اما متقاضیان باید از طریق سایت وزارت کار کاریابی‌های مجاز داخلی و خارجی را استعلام کنند تا مبادا با مشکل مواجه شوند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۸۰۰ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و حدود ۱۱۰ کاریابی خارجی در سطح کشور به صورت مجاز فعالیت می کنند.

همچنین طبق آمارهای ارائه شده، در سال گذشته حدود ۳۶۰ هزار نفر در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی ثبت نام کردند که این میزان مراجعه در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =