ایسنا نوشت: کره‌ جنوبی تحریم‌های یک جانبه‌ای را علیه 18 تبعه کره شمالی اعمال کرده و هرگونه ارتباط مالی میان افراد تحریم شده و اتباع کره‌ جنوبی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس اعلام رسمی دولت کره‌ جنوبی همه این 18 تبعه کره شمالی مستقیما وابسته به بانک‌های کره شمالی هستند.

یک مقام دولت کره‌ جنوبی که مستقیما در اعمال این تحریم‌ها مشارکت داشته به رویترز گفت: همه این افراد مرتبط با نهادهای مالی کره شمالی هستند که پیش از این نیز از سوی آمریکا تحریم شده بودند.

این مقام کره‌ جنوبی که نامش را فاش نکرد، گفت: افراد تحریم شده از جمله کارمندان عالی‌رتبه‌ای هستند که هم با برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی و هم با فعالیت‌های این کشور به منظور تامین ارز خارجی مرتبط بوده‌اند.

بائک تائه هیون، سخنگوی وزارت اتحاد کره‌ جنوبی در یک نشست خبری گفت: هدف ما تشویق مردم به خودداری از فعالیت‌های اقتصادی مشکل‌دار با کره شمالی است. این تحریم‌ها احتیاط به خرج دادن در ارتباط با کل تراکنش‌های مرتبط با کره شمالی را نیز در نظر دارد. ما انتظار داریم این اقدام منجر به بلوکه شدن منابع اصلی تامین ارز خارجی برای کره شمالی و همچنین جلوگیری از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی توسط این کشور است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است فردا(سه‌شنبه) وارد کره‌ جنوبی شود و با مقام‌های دولت این کشور مفصلا درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی به بحث بپردازد.

مقام‌های دولت کره‌ جنوبی ارتباط اعلام این تحریم‌ها با زمان سفر ترامپ را رد کرده‌اند.

براساس اعلام کره‌ جنوبی 14 نفر از کسانی که تحریم شده‌اند در چین هستند، دو نفر آنها در لیبی و دو نفر باقی مانده نیز در روسیه هستند.

با اعلام این تحریم‌های جدید، کره‌ جنوبی تاکنون 97 فرد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =