۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، به دنبال انفجار مین توسط تروریست‌ها در یکی از محله‌های مسکونی شهر دیرالزور چهار روزنامه‌نگار و پنج نظامی روس زخمی شدند.

به گزارش سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: هنگامی که تعدادی از اصحاب رسانه این کشور در یکی از محله‌های مسکونی دیرالزور در حال کار بودند مینی که توسط تروریست‌ها کار گذاشته شده بود، منفجر و منجر به زخمی شدن چهار روزنامه‌نگار و پنج نظامی روس عضو مرکز بین‌المللی خنثی سازی مین‌ها وابسته به نیروهای روسیه شد که مشغول خنثی سازی مین‌های این منطقه بودند.

این وزارتخانه در این بیانیه گفت: همه زخمی‌ها به پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم منتقل شده، کمک‌های پزشکی لازم را دریافت کردند و در حال حاضر هیچ چیزی زندگی آنها را تهدید نمی‌کند.

همچنین الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: پیروزی‌های ارتش سوریه در طول رود فرات در عملیاتی علیه گروه تروریستی داعش منجر به شکست تروریست‌ها در سوریه خواهد شد.

فومین در گفت‌وگو با یک روزنامه روسی گفت: با وجود مقاومت گروه‌های تروریستی در سوریه پیشروی و عملیات فعال در طول رود فرات منجر به نابودی تروریست‌ها خواهد شد.

وی گفت: دستور کار مرحله پس از نابودی تروریست‌ها شامل حل و فصل‌ها، بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده و ارائه کمک‌های انسانی ضروری به ساکنان این مناطق است که مرکز هماهنگی روسیه در حمیمیم با همکاری سازمان‌های بین‌المللی این کار را به طور مستقل انجام می‌دهد.

وی کنفرانس گفت‌وگوی مردمی سوریه را بهترین شکل حل و فصل سیاسی پس از شکست تروریست‌ها دانست و گفت: پایان کار تروریسم نزدیک است و این کنفرانس به نمایندگان همه اقشار سوریه اجازه خواهد داد شیوه متحدی برای توسعه کشور به طور مستقل انتخاب کرده و بر پایبندی آنها به اتحاد، استقلال سوریه و ایجاد شرایط برای انجام اصلاحات تاکید می‌کند.

روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ بنا به درخواست سوریه در جنگ علیه تروریسم مشارکت داشته و در این مدت توانسته صدها تروریسم را نابود، ارتش سوریه را در عملیات برای کنترل بر مناطق بیشتر حمایت و تروریسم‌ها را ریشه‌کن کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =