۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

ایرنا نوشت: مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد، با اتمام عملیات نصب سیستم روشنایی و اخذ مجوزهای قانونی در مرحله نخست برای پرواز هواپیماها از این باند استفاده خواهد شد.

علی رستمی  افزود: عملیات نوسازی این باند بیش از یک سال است، آغاز شده و با زیرسازی مناسب و رویه بتنی آن هم اکنون در حال نصب سیستم های روشنایی این باند هستیم تا ایمنی پروازها از طریق این باند ارتقا یابد.

وی با بیان این که با نصب کامل سیستم های روشنایی باند 29 راست مهرآباد این باند از ماه آینده برای نشست وبرخاست هواپیماها آماده می شود، گفت: خوشبختانه با لغو تحریم های ظالمانه و اجرایی شدن برجام، فرآیند خرید سیستم روشنایی این باند به خوبی انجام شد و هم اکنون تمام تجهیزات مورد نیاز آن وارد فرودگاه مهرآباد شده است. 
به گفته رستمی، از 15 روز گذشته عملیات نصب تجهیزات سیستم روشنایی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد توسط پیمانکار آغاز شده و تا ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می رسد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد یادآورشد: این باند در کنار پارکینگ های هواپیما قرار دارد و در گذشته از این باند برای نشست و برخاست هواپیماها استفاده می شد و با اتمام عملیات اجرایی آن با اخذ مجوزهای مورد نیاز از سازمان هواپیمایی کشوری استفاده از این باند آغاز می شود.

رستمی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در مرحله نخست از این باند برای برخاست هواپیماها و در مرحله بعدی برای نشست نیز استفاده شود تا به تدریج از این باند رویه بتنی به صورت مستمر برای نشست و برخاست هواپیماهای مسافری استفاده شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در پایان اظهارداشت: مهر آباد به عنوان بزرگترین فرودگاه پر تردد کشور به طور متوسط شاهد نشست و برخاست 400 هواپیما است و همزمانی عملیات اجرایی نوسازی این باند با حساسیت بیشتری انجام می شود.

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارای دو باند با عنوان «باند 29 راست» و «باند 29 چپ» است که هم اکنون تمام پروازهای این فرودگاه از باند 29 چپ انجام می‌شود.
سالیانه بیش از 18 میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد تهران جابجا می شوند و با بهره برداری از باند 29 راست نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه بیش از پیش تسهیل خواهد شد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    1 0
    کار بسیار خوبیه،فقط باند دوم فرودگاه امام را هم تکمیل کنید