میزان به نقل از مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نوشت: هیچ‌گونه ثبت سفارش و ترخیصی برای خودروهای بالای 2500 سی‌سی در گمرکات کشور نداریم.

علی معقولی در خصوص جزئیات ترخیص کالای کارخانجات بدون پرداخت حقوق ورودی بیان کرد: اقلامی که در تولید به کار می‌روند، مواد اولیه تولید و تمام مواردی که برای تولید به کشور وارد می‌شود مشمول این بخش‌نامه می‌شود.

وی در توضیح سایر اقدامات گمرک در جهت رفع موانع تولید در کشور گفت: در راستای این قانون در خصوص کالای صادراتی واحدهای تولیدی تمهیداتی داریم که بحث شرکت‌هایی که دارای گواهی استاندارد دارند دیگر لزومی به ارائه نمونه استاندارد ندارند و اقسام کمک‌های ویژه را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در خصوص ورود مواد اولیه در بخش ترانزیت واحدهای داخلی و تضمین ترانزیت مبالغ کمتری از واحدها دریافت خواهد شد.

معقولی با اشاره به استقبال تولید کنندگان از مکانیزم کمک به واحدهای تولید در زمینه ترخیص کالا اظهار کرد: در نظر سنجی‌های صورت گرفته در گمرکات کشور تولید کنندگان از این مکانیزم رضایت کامل را داشته‌اند.

وی در خصوص سرعت ترخیص کالای دارویی یادآور شد: ترخیص کالای دارویی به دو روش عمده فرس و بدون فرس از طریق گمرکات هوایی و یا زمینی انجام می‌شود و در گمرکات کشور به صورت شبانه روزی مقوله ورودی داروها با حداقل تشریفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در گمرکات کشور گفت: هیچ‌گونه ثبت سفارش و ترخیصی برای خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی‌سی در گمرکات کشور نداریم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در مناطق آزاد نیز واردات و ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی‌سی به صورت محدود و در خود این مناطق صورت می‌گیرد.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام. من میخواستم در بخش گزارش آگهی مربوط به مصاحبه مدیرعامل داروسازی دکتر عبیدی نظر بزارم اما نظرات بسته بود . لطفا از این داروسازی و تولیدات عالی اون بیشتر خبر درج کنید در این فصل که اکثر مردم دارای آلرژی و حساسیت هستن داروی تلفست 120 این شرکت به داد خانواده همیشه مشکل داره من خورد یعنی نجاتمون داد از عطسه و آبریزش بینی شدید . البته از نظر قیمت گرون بود ولی تاثیر فوق العاده داشت . جالبه بدونین این تجویز رو یک نفر از مردم عادی توی مترو به من کرد و اصلا دکتر درمانگاهمون از این دارو بی اطلاع بود . به هرحال من از ایشون و همکاراشون تشکر می کنم.