مهر نوشت: مهدی قزلی با تشریح آخرین وضعیت برگزاری جایزه ادبی جلال آل‌احمد در سال جاری از به تعویق افتادن اختتامیه این رویداد خبر داد.

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره آخرین وضعیت برگزاری جایزه ادبی جلال‌آل احمد در سال جاری عنوان کرد: کارهای این جایزه طبق روال انجام شده است، آثار گردآوری شده و فراخوان نیز منتشر شده است و باقی مقدماتی که برای برگزاری جایزه بر عهده ما بوده است نیز به پیش رفته است اما در سال جاری به دلیل تغییرات در حوزه وزارت و معاونت طبیعی بود که مقداری روند مربوط به معرفی هیئت علمی و دبیر ما با تاخیر مواجه شود.

او با تاکید بر اینکه سابقه تاخیر در برگزاری جایزه جلال در سال‌های قبل نیز وجود داشته است گفت: امسال نیز به احتمال زیاد مراسم پایانی جایزه در تاریخی پس از دوم آذرماه (سالروز تولد جلال آل احمد) برگزار خواهد شد.

قزلی درباره وضعیت انتخاب دبیر علمی و هیات علمی جایزه نیز گفت: دوستی که برای حضور در دبیر علمی انتخاب شده مراحل مربوط برای معرفی و صدور حکمش را طی کرده است و تا هفته آینده معرفی خواهد شد. هیئت علمی نیز به همین ترتیب به زودی معرفی خواهند شد.

او درباره میزان نقدی این جایزه در سال جاری و احتمال تغییر آن نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه اهدای ۱۱۰ سکه به برگزیده جایزه جلال آل احمد را تغییر داده و بر این اساس از سال گذشته مبلغ این جایزه بین ۳۰تا ۱۱۰سکه شناور شد و میزان آن را هرساله هیئت امنای جایزه انتخاب خواهد کرد.

او ادامه داد: هیئت امنای جایزه که شامل اعضای شورای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند هر سال درباره میزان این جایزه در آن سال تصمیم می‌گیرند و امسال نیز همین خواهد بود.

قزلی درباره پیشنهاد این بنیاد در این زمینه نیز گفت: بنده و نیز معاون فرهنگی سابق که در حال حاضر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند عنوان کرده‌ایم که امیدواریم مبلغ این جایزه هم تراز با جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران پرداخت شود.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =