ایلنا نوشت:سخنگوی دولت در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغ‌دیدگان حادثه زلزله در استان‌های غربی کشور بیان داشت: بدون تردید، تمامی ارگان‌ها و نهادهای مسئول کشور در کنار زلزله‌زدگان عزیز خواهند بود.

محمد‌باقر نوبخت سخنگوی دولت در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان‌های غربی کشور بیان داشت: بدون تردید، تمامی ارگان‌ها و نهادهای مسئول کشور در کنار اقشار مختلف مردم شریف ایران، با حداکثر امکانات و داشته‌های خود در کنار زلزله‌زدگان عزیز خواهند بود.

در این پیام آمده است: خبر تلخ و تألم برانگیز کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان بر اثر وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور، دل همگان را به درد آورد. بدون تردید، تمامی ارگان‌ها و نهادهای مسئول کشور در کنار اقشار مختلف مردم شریف ایران، با حداکثر امکانات و داشته‌های خود در کنار زلزله‌زدگان عزیز خواهند بود.

همچنین در این پیام خاطر نشان شد: اینجانب ضمن ابراز هم‌دردی عمیق، این واقعه دردناک را به تمامی ملت بزرگوار ایران اسلامی، به ویژه خانواده‌های محترم جان‌باختگان، صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، برای درگذشتگان، علو درجات الهی و برای مصدومان، بهبودی کامل مسألت دارم.

درخواست نمایندگان کرد و اهل سنت از دولت 

همچنین ایسنا نوشت:

جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت در نامه ای خطاب به حسن روحانی خواستار رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان شدند؛ در این نامه آمده است:

«متاسفانه در حادثه تاسف‌بار زلزله اخیر تعدادی از هموطنان عزیز استان کرمانشاه از جمله در شهرستان‌های قصر شیرین و سر پل ذهاب فوت یا زخمی شده‌اند. ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم خوب و انقلابی این خطه از میهن اسلامی نظر رئیس‌جمهور محترم را به موارد ذیل معطوف می داریم:

1-لازم است سریعا با بسیج تمامی امکانات و به کار گیری تمام توان سازمان مدیریت بحران، هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و استان‌های همجوار در جهت عملیات امدادرسانی مجروحین حادثه و عادی نمودن اوضاع اقدام شود.

2-بیمارستان سر پل ذهاب جزو اولین ساختمان‌هایی بود که بر اثر زلزله تخریب شد و بیماران و کارکنان در زیر آوارها گرفتار شدند که یکی از نشانه‌های عدم توسعه یافتگی این مناطق و بی‌توجهی دولت‌های متعدد به این منطقه محروم از کشور است و باید سریعا با تخصیص اعتبارات جهشی نسبت به جبران این محرومیت و عدم توسعه یافتگی اقدام شود.

3-اثرات تاسف‌بار زلزله مذکور این هشدار را به مسئولین داد که ساختمانها و اماکن مسکونی شهرها و روستاها و مراکز دولتی از استحکام مناسبی برخوردار نبوده لذا ضرورت دارد در این رابطه در همه مناطق کشور اقدام جدی و پیشگیرانه صورت گیرد.

4-همچنان که در مزینه آمار بیکاران استان کرمانشاه و شهرهای غرب کشور رتبه اول را دارد متاسفانه از نظر توسعه و عمران شهری و روستایی هم به این مناطق بی‌توجهی صورت گرفته لذا ضروری است همه جانبه و عادلانه زمینه رشد همه مناطق کشور فراهم شود.»

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =