عامل خسارت های جبران ناپذیردر مواقع بحران کیفیت پایین شاخص های زندگی است

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: کاهش کیفی توسعه شهری و عدم تناسب طرح‌های جامع و تفصیلی با نیازهای شهر، زنگ خطری جدی است که نادیده انگاشتن آن از سوی مسئولان، خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را در مواقع بحران به بار می آورد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، دکتر محمد سعید ایزدی در همایش روز بزرگداشت شهرسازی که با محوریت ارتقای زندگی شهری در سالن همایش‌ میلاد شهرداری کرج برگزار شد، عنوان کرد: حادثه ناگوار وقوع زمین لرزه در استان های غربی، واقعیتی تلخ را به مسئولان گوشزد کرد که عدم توجه به ارتقای کیفیت زندگی شهری، موجب خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری می شود.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: وجود هزار و ۳۷۶ هکتار بافت ناکارآمد در کرج زنگ خطری جدی برای مسئولان شهری و استانی این کلانشهر است و نه تنها در کرج بلکه در کشور باید به سمتی پیش رویم تا از روند کاهش کیفی توسعه شهری جلوگیری و طرح‌های جامع و تفصیلی را متناسب با نیازهای شهری بازنگری کنیم.
وی تأکید کرد: محتوا و رویکرد طرح‌های جامع و تفصیلی همچنین ساختار مدیریتی در شهرها باید تجدید شود و دستگاه های دخیل در روند توسعه شهری، از موازی کاری در این زمینه بپرهیزند.
دکتر ایزدی ادامه داد: ترغیب تشکل ها و تقویت سازمان های غیر دولتی در زمینه مدیریت صحیح طرح‌های شهری و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی از دیگر راهکارهایی است که با استفاده از آن می توانیم به اراقای کیفی زندگی شهری دست پیدا کنیم. همچنین باید در ساختار کمیسیون ماده پنج فضای مشارکتی ویژه‌ای بین دستگاه‌ها ایجاد شود.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: تداوم تمدن ایرانی در بعد شهری و شهرسازی همچنین حفظ هویت شهرها از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود تا بتوان به این وسیله توسعه ای پایدار را در زمینه ارتقای کیفی زندگی شهری رقم زد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =