معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کودکان و نوجوانان سالم می‌توانند سلامت جامعه را تضمین کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان ضمن تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه و سالروز رحلت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دستورات جلسه اظهار داشت: هر کدام از این موضوعات با توجه به فراگیری مباحث باید در قالب یک جلسه بیان می‌شدند تا به نتیجه موردنظر برسیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی در هم تنیده و پیچیده هستند که معمولاً می توانند یکی علت دیگری باشد، افزود: در همین راستا سلسله علل ادامه پیدا می‌کنند و می‌توانند در همدیگر تأثیر داشته باشند.

خجسته‌پور ادامه داد: اگر کودکان و نوجوانان سالم داشته باشیم قطعاً در آینده این افراد والدین آینده خواهند بود و می‌توانند سلامت جامعه را تضمین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عمده‌ترین علت طلاق را نداشتن مهارت زندگی عنوان کرد و گفت: اگر کودک سالم داشته باشیم والدینی خواهیم داشت که بهتر همدیگر را درک می‌کنند و استانه تحمل بالایی دارند. همچنین خشونت خود را کنترل کرده و آینده خوبی را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر در زمینه‌ای مثبت عمل کنیم می‌تواند علاوه بر تأثیر در آن موضوع به طور کلی باعث کاهش آسیب اجتماعی در آینده شود.

خجسته‌پور در رابطه با بحث کودکان کار بیان داشت: در آینده خیلی از بزه‌ها از میان آنان برخاسته چراکه در مناطق کمتر شاد و دارای بیشترین آسیب اجتماعی زندگی می‌کنند برای همین باید در این زمینه مطالعه و بررسی بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در این رابطه تقسیم کار ملی شده و هر کدام از دستگاه‌ها متولی موضوعی تعیین و تعدادی ارگان نیز به عنوان همکار مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال در رابطه با موضوع طلاق بهزیستی دستگاه متولی بوده که دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر سازمان‌ها به عنوان همکار مشخص شده‌اند که هر دستگاه باید سهم خود را در کاهش طلاق مشخص و راهکارهای خود را ارائه کند.

خجسته‌پور با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال موظف است آمارهای طلاق استان را به کارگروه ارائه کند، ادامه داد: همچنین در کنار این گزارشات باید علل موضوع با توجه به موقعیت بومی و محلی بیان شود چراکه اولویت بعضی از دلایل ملی ممکن است در استان تغییر کند.

معاون استانداری لرستان با تأکید بر اینکه بانک اطلاعاتی در زمینه کودکان کار ایجاد شود، گفت: این اطلاعات در اختیار کارگروه قرار گیرد و دغدغه آموزش و پرورش موضوع تحصیل آنان باشد.

وی با بیان اینکه در برخورد با متکدیان، کودکان کار نیز مدنظر قرار می‌گیرند، اظهار داشت: ترکیب این دو باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که وجهه خوبی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

خجسته‌پور به استفاده از سمن‌ها در بحث کودکان کار تأکید کرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد از حداقل امکانات حداکثر استفاده را برده چراکه با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و به چشم رقیب به آنان نگاه نکرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =