مهر نوشت: یدالله کابلی در جدیدترین فعالیت هنری خود ۱۰۰ اثر مربوط به نیم قرن اخیرش را در نمایشگاهی با عنوان «سماع در سماع» در گالری «گویا» به نمایش می گذارد.

نمایشگاه «سماع در سماع» با آثاری از یدالله کابلی پیشکسوت هنر خوشنویسی، جمعه سوم آذرماه در گالری «گویا» به نمایش در می آید. کابلی در این مورد گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر که گلچینی از آثار نیم قرن گذشته و همچنین آثاری است که ماه های اخیر خلق کرده ام، به نمایش در می آید. این آثار از روی آثار شعرا و مطالب فضلای متاخر و معاصر همراه با ترکیب بندی های بسیار متنوع و صفحه آرایی های موزون به تحریر در آمده است.

او ادامه داد: اکثر آثار به شکل خوشنویسی کلاسیک و تذهیب کلاسیک و شیوه خط شکسته نویسی معاصر است و نمونه هایی از نقاشی خط نیز که در هنگام اقامتم در آمریکا و کانادا خلق کردم نیز ارایه می کنم.

این خوشنویس که مهمترین عنصر شکسته نویسی معاصر را ارایه توانمندی های شخصی و خلاقیت های هنری می داند، بیان کرد: انسان همواره در تلاش بوده است تا قابلیت های خلاقانه درونی خودش را از زندگی و هستی بروز دهد و برای هنرمند این یک موهبت الهی است که می تواند با رنج و سیر و سلوک از این امکان برخوردار شود. چنین آثاری اگر از نبوغ و خلاقیت بگذرد آنگاه مطلوب مردم صاحب نظر نیز می شود.

گالری «گویا» ۲۴ شهریور با نمایش آثار محمود فرشچیان افتتاح شد و سپس نمایشگاهی از آثار نگارگری و تذهیب را به نمایش گذاشت. این سومین نمایشگاهی است که در این گالری بر پا می شود.

کتاب گلچینی از آثار یدالله کابلی نیز که در سال ۹۴ توسط انتشارات گویا به چاپ رسیده بود نیز همزمان با این نمایشگاه ارایه می شود.

گالری «گویا» با مدیریت مونا میرباقری در خیابان کریمخان زند، روبه روی ایرانشهر، شماره ۹۱ واقع است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =