ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که احمدی‌نژاد با اقدامات خلاف قانون حرمت حرم شاه‌عبدالعظیم را خدشه‌دار می‌کند، گفت: آیت‌الله هاشمی پیش از دیگران این روزهای احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود.

جلال میرزایی با اشاره به اقدام اخیر محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی که در حمایت از تحصن و بست‌نشینی حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر در حرم شاه‌عبدالعظیم حضور پیدا کردند، گفت: سابقه بست‌نشینی و تحصن در حرم شاه‌عبدالعظیم در تاریخ تحولات سیاسی-اجتماعی ایران به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد که بر اساس آن، برخی مشروطه‌خواهان با هدف تلاش برای حاکمیت قانون، دفاع از آزادی‌های مشروع شهروندان و برابری رعایا و صاحبات قدرت با تحصن در این مکان خواستار توجه حاکمیت وقت به این درخواست‌های مشروع می‌شدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که اماکنی همچون حرم شاه‌عبدالعظیم علاوه بر جایگاه والای مذهبی، نمادی از آزادی‌خواهی و قانون‌گرایی در تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران است، گفت: متاسفانه این افراد با اقدامات خلاف قانون خود حرمت این نمادهای ملی و مذهبی را خدشه‌دار می‌کنند. حرم شاه‌عبدالعظیم در تاریخ سیاسی-اجتماعی پایگاهی امن برای حامیان حاکمیت قانون بوده و درست نیست این سابقه تاریخی را با این اقدامات نامربوط خدشه‌دار کنیم.

میرزایی با بیان این‌که تحمل رفتار و اعمال ساختارشکنانه دشوار خواهد بود، گفت: بعید می‌دانم حاکمیت بیش از این چنین اقداماتی ازسوی احمدی‌نژاد و نزدیکانش را نادیده بگیرد؛ به هر حال نظام چندین مرتبه در مقاطع مختلف به احمدی‌نژاد فرصت مجدد داد که به قانون بازگردد اما به نظر می‌رسد رییس دولت نهم و دهم و اطرافیانش تمایلی به فعالیت در چارچوب قانون ندارند.

عضو هیات رییسه کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد، احمدی‌نژاد و نزدیکانش عملاً اقدام به ایجاد تنش در جامعه و کشور می‌کنند. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد با این رفتار و کردار، راه خروج از حاکمیت را انتخاب کرده است. این مسئله کاملاً روشن است و احمدی‌نژاد به اشتباه فکر می‌کند با سیر در این مسیر، تاثیرگذاری خود را در روند تحولات سیاسی کشور در آینده افزایش دهد. ضمن آنکه بعید است که حاکمیت رفتار ناشیانه احمدی‌نژاد را بیش از این تحمل کند.

همچنین ایرنا نوشت:

جلال میرزایی در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی که در کانال تلگرامی خود به نقل از استاندار کرمانشاه نوشته بود 'شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهور هستیم فردا پیگیر میشیم! دوستانی که انگشتاشون بنفش بود حالا کجایید!؟' گفت: جای تاسف دارد که برخی به دنبال بزرگنمایی مسایل هستند. باید تلاش کنیم موضوعات درست منعکس شود و گاهی اظهار نظرهایی صورت می گیرد که هزینه هایی برای جامعه دارد .

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 3
    کسانی برای احقاق حق خودم باید بست بشینم چون در دایره قدرت نیستم و به قدرت مذهب پناه می برم نه کسانی که خودشان در راس قدرت بوده اند.بلبشویی شده تو این مملکت.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    6 1
    پاچه خواری اصلاح طلبان با ادبیات متناقض با اهدافشون...ببینید سیاست چه بی پدر مادره
  • مسعود A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    4 1
    احمدی نژاد عزیز است
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    2 4
    خدارحمتش کنه. فرد باهوشی بود