باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده بهداشت و درمان آجا اقدامات ارتش در رسیدگی به مجروحان و مصدومان زلزله کرمانشاه را تشریح کرد.

امیر سرتیپ «جلیل رجبی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سامانه بهداشت و درمان ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار کرد: از همان ابتدای اعلام خبر زلزله اقدامات این سامانه شروع شد و در اولین ساعات بیمارستان‌های صحرایی مستقر در کرمانشاه به منطقه سرپل ذهاب اعزام شده و شروع به فعالیت کردند.

وی افزود: سامانه جراحی محدود و بیمارستانی اصفهان نیز در ساعات ابتدایی به سر پل ذهاب اعزام شد و ظهر روز بعد نیز شروع به فعالیت کردند. سامانه بیمارستانی مربوط به نیروی هوایی ارتش نیز در همان ساعات نخست به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. این سامانه‌ها فعالیت‌های مربوط به فاز حاد زلزله یعنی 2 و 3 روز اول زلزله را انجام دادند که نیروهای اعزامی شامل کادر جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، متخصص بی هوشی، مختصص طب اورژانس، پرستار و پیراپزشک بودند.

وی خاطرنشان کرد: در 2 و 3 روز اول بیش از 100 نفر در سرپل ذهاب مورد درمان اولیه توسط سامانه‌های ارتش قرار گرفتند و سپس به کرمانشاه منتقل شدند و تاکنون 106 عمل جراحی نیز انجام شده است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728633

برچسب‌ها