البرز استان برتر کشور در توسعه خدمات الکترونیک شود

استاندارالبرز با اشاره به جایگاه این استان در رتبه پنجم در حوزه اجرای طرح های دولت الکترونیک، تلاش برای ارتقا این جایگاه به سکوی برتر در کشور را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکترمحمدعلی نجفی در دومین جلسه توسعه دولت الکترونیک با اعلام این خبر گفت: تا کنون اقدامات مثبتی برای ایجاد بسترهای دولت الکترونیک در استان صورت گرفته است اما از آنجایی که هدف ما کسب جایگاه های برتر در کشور است با تلاش مسئولان باید به رتبه برتر کشور دست پیدا کنیم.
در این جلسه عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیراپراتور علمی کشور و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.
براساس ماده 6 ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیک، استانداری ها باید کارگروه توسعه دولت الکترونیک را بمنظور گسترش خدمات هوشمند تشکیل دهند.
استانداردسازی و پایش پورتال های دستگاه های اجرایی، ارزیابی آمادگی خدمات دولت الکترونیک، اعلام رتبه بندی دستگاه های اجرایی، اتصال کلیه دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات، تشکیل کمیته فنی - تخصصی ذیل کارگروه دولت الکترونیک از جمله وظایف این کارگروه استانی است.
بنا بر اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از ابتدای سال 94 تا کنون خدمات الکترونیکی در سطح به میزان 2 برابر افزایش یافته و در سطح خدمات تراکنشی نیز 12 خدمت جدید طی سال جاری ایجاد گردیده است.
علاوه بر این توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستاها نیز انجام شده که تجهیز 201 روستا به اینترنت پرسرعت،تحویل مودم رایگان به خانه های بهداشت، مساجد و.. از جمله آنها بوده است.
راه اندازی هانی پات دستگاه های اجرایی، تست نفوذ سامانه های حساس استانی، انجام فاز شناخت جهت استقرار آی اس ام نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بشمار می رود.
همچنین هوشمند سازی مدارس از دستاوردهای مهم توسعه فناوری اطلاعات در برنامه های آموزش و پرورش بوده است که فواید و آثار آن نه تنها در محیط آموزشی بلکه تحولی نوین همراه با تجارب واقعی محیط زندگی دانش آموزان را به ارمغان دارد.
استان البرز به عنوان پنجمین استان اجرای آزمایشی پروژه شبکه علمی کشور انتخاب شده است و در فاز نخست 7 دانشگاه استان به این شبکه متصل خواهند شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =