اولویت جذب نیروی کار در فردیس با افراد بومی است

ایرنا نوشت: سرپرست فرمانداری فردیس گفت: در سال های گذشته ،جذب نیرو در شرکت های صنعتی و واحدهای تولیدی مهم و بزرگ این شهرستان از بین نیروهای غیر بومی صورت گرفته است که برای رفع مشکلات بیکاری جوانان توجه جدی شود و اولویت جذب نیروی کار با جوانان فردیسی باشد.

حمید احدی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: ‌متاسفانه علی‌رغم نیاز جوانان به اشتغال برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان جذب نیروهای غیر بومی را اولویت استخدام خود قرار داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دفاتر کاریابی های شهرستان فردیس باید تقویت شود ، افزود: اگر دفاتر کاریابی های این شهرستان قوی باشند نیروی کار خارج از شهرستان به کار گمارده نمی شود.
وی اظهار داشت: وقتی صبح ها سرویس های کارگران به شهرک صنعتی این شهرستان وارد می شوند 80 درصد نیروی کار خارج از فردیس هستند.
وی گفت: ایجاد اشتغال اگر با برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح انجام شود به جای نیروهای غیربومی از نیروی بومی در این شهرستان مشغول بکار شوند مشکلات بیکاری جوانان حل می شود.
وی با اشاره به صنعت فرش دراین شهرستان گفت: یکی از فرش دستی بافان مشهور و کارآفرین فردیس بخاطر عدم حمایت کارگاه خود را تعطیل کرد این صنعت نسل اینده ای ندارند و آن چیزی که صنعت فرش را تهدید می کند که در این بخش تدابیری اندیشیده نشده است.
سرپرست فرمانداری فردیس گفت: یکی از مشکلات صادرات و بازار جهانی فرش دست بافت دارد وقتی کشور ایران بازار فرش دست بافت صادرات آمریکا را از دست داد و 80 درصد صنایع ارزنده کشور ایران را می خریدند.
احدی افزود: خانواده های متوسط قدرت خرید فرش دست باف را ندارند و بافنده هم فرش نمی بافد بنابراین فرش ماشینی جایگزین این صنعت شده است.
وی اظهار داشت: هیچ جوانی تمایلی به ایجاد دار قالی برای فرش ندارد.
احدی گفت: اداره صنعت معدن و تجارت فردیس بهترین متولی برای بافنده فرش دستی می تواند باشد راهکار اجرای قانونی بافنده فرش دستی در این شهرستان مشخص شود.
رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس نیز گفت: صنعت فرش دست بافت در این شهرستان نیازمند ساماندهی است که متولی مشخصی ندارد.
محمد مهرور افزود: اگر متولی فرش دست بافت مشخص شود می توان در این بخش برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: اگر مشکل فرش دست بافان تسهیلات بانکی است می توانند از طریق صندوق کارافرینی مورد حمایت قرار گیرند.
مهرور گفت: ضوابط کار آنها در قالب تعاونی روستایی است در قالب تعاونی روستایی می توانند تسهیلات بانکی ارائه دهد.
وی اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت عالی نظارت فرش بافان دستی تحت نظرات اتحادیه های صنفی تشکل خود را نظم دهند.
رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس گفت: راهکار قانونی آن را اداره صنعت معدن تجارت این شهرسستان ضوابط کار را با اتاق اصناف حل می کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =